Asset 3

PREY 2 – otwarty świat i parkour

Andrzej Kała / 22.03.2011
komentarze: 0

„PREY 2” będzie różnił się od pierwszej części mocno. Przede wszystkim do dyspozycji gracza ma zostać oddany duży, otwarty świat, w którym on sam będzie decydował jakie misje kiedy chce wykonać. Wprowadzona zostanie również mechanika inspirowana grą „Mirror’s Edge” czyli parkour, która w zamyśle autorów ma dodać więcej dynamiki misjom, w których nasz bohater będzie uciekał przed pościgiem.

Znamy również kilka elementów, które napewno nie pojawią się w nowej odsłonie „Prey” – jest to wsparcie dla Kinecta bądź Playstation Move, 3D oraz tryb mulitplayer. Zrezygnowanie z trybu dla wielu graczy jest szczególnie ciekawe i odrobinkę zaskakujące gdyż obecnie większość firm raczej miała nastawienie, że ich gra musi posiadać tryb dla wielu graczy – nawet jeśli jest on mocno średni. W tym jednak przypadku autorzy doszli do wniosku, że „PREY 2” nie będzie w stanie odciągnąć ludzi od „Call of Duty”, „Halo” czy „Battlefield”, więc zamiast tworzyć średni tryb multiplayer w który mało kto będzie grał, postanowili zainwestować ten czas w tryb dla jednego gracza i rozbudować go i dopieścić do granic możliwości.

Nie wspomniałem o naszym protagoniście – będzie nim Killian Samuels, którego mogliśmy poznać w filmowym zwiastunie, a który dodatkowo zdobi okładkę najnowszego numeru magazynu Game Reactor.