Asset 3

Minecraft 1.4

Andrzej Kała / 5.04.2011
komentarze: 0

Kilka dni temu wyszedł wreszcie update 1.4 do Minecrafta wprowadzający kilka nowości, m.in wilki o których pisałem już wcześniej. Nie jest to oczywiście jedyna zmiana, która zaszła. Kilka z nich jest widocznych dla gracza, ale niektóre dotyczą silnika gry i są podłożem pod kolejne funkcjonalności.

Wilki

Na początek parę słów na temat wspomnianych wilków. Są to neutralne zwierzątka (podobnie jak pająki) i jeśli ich nie atakujemy, one również się nami nie interesują. Możemy jednak je oswoić, a wtedy podążają za nami i walczą ze wszystkimi przeciwnikami, z którymi i my walczymy. No, może nie ze wszystkimi – nie mają na tyle odwagi aby atakować Creepery.

Aby oswoić wilka potrzebne nam będą kości, dużo kości. Ilość wymaganych do oswojenia danego osobnika jest losowa i w każdym przypadku w zasadzie inna. Ich poziom żywotności jest sygnalizowany za pomocą ogona – im wyżej położony tym w lepszej kondycji fizycznej się znajdują. Jeśli chcemy podnieść naszych pupili nieco na zdrowiu możemy do tego użyć na przykład kotletów ze świnek.

Jeśli oddalimy się nadto od naszych towarzyszy zostaną oni teleportowani bliżej nas. Warto o tym pamiętać, aby przypadkiem nie zacząć ciachać ich mieczem z rozpędu.

Cookies!

Można piec torty, więc chłopcy poszli o krok dalej i dodali… ciasteczka. Za pomocą prostej receptury możemy sobie upiec ciasteczka z czekoladą – ot tak, jakby ktoś miał ochotę na coś słodkiego. Wystarczy dorwać ziarenka kakao i pszenicę i już możemy zabrać się za pieczenie. Wygodny schemat na załączonym obrazku.

Jedno pieczenie wytwarza osiem ciasteczek, z których każde regeneruje pół serduszka na pasku życia. Mała rzecz, a cieszy.

Osiągnięcia i statystyki

Niestety chłopakom z Mojang nie udało się tym razem wrzucić pełnego systemu statystyk i osiągnięć, ale przygotowali sobie klasę, która odpowiada za zbieranie danych. Tak więc statystyki jako takie są zbierane, np. ile potworków zabiliśmy, ile kilometrów świata udało nam się zwiedzić itp. nie są jednak nigdzie na obecną chwilę widoczne. Wizualizacja tych statystyk jest zaplanowana na wersję 1.5.

Pozostałe zmiany

Poza powyższymi zmianami jest jeszcze kilka nieco mniejszych, jak i sporo łatek na błędy. Najciekawszą z reszty nowości jest możliowść przesunięcia swojego spawn pointu za pomocą łóżka. Tak więc, spawn point jest tam gdzie ostatnio spaliśmy (chyba, że nie spaliśmy wtedy jest w miejscu domyślnym) – bardzo przydatna sprawa.

Inne zmiany to:

  • Nowe logo Minecraft
  • Owieczki teraz posiadają brązową i różową wełnę
  • Trzymanie klawisza shift na drabinie pozwala trzmać się jej
  • Pająki nie deptają już upraw
  • Spowolniono animację wody
  • Grzyby można znaleźć na drzewach i piachu

To byłoby na tyle. Zmian nie jest dużo, ale zawsze to coś. Dobrze wiedzieć, że prace nad Minecraftem cały czas trwają i projekt nie został zapomniany. Oby tak dalej.