Asset 3

Kilka detali na temat Mass Effect 3

Andrzej Kała / 21.04.2011
komentarze: 0

Na forum NeoGaf pojawił się wątek, w którym można przeczytać kilka nowych informacji na temat „Mass Effect 3” pochodzących z bliżej nieokreślonego hiszpańskiego magazynu o grach. BioWare oczywiście nie potwierdza tych ploteczek, ale również nie zaprzecza, zatem choć część z nich jest prawdziwa.

  • Już na samym początku wyjaśnia się dlaczego Cerberus nas ściga
  • Jednostki Cerberusa składają się z robotów, jednostek szturmowych oraz jednostek w stylu ninja
  • Reapers: ich statki są różnych rozmiarów – od 500/600 metrów w przypadku mniejszych jednostek, po nawet 2km statek Herald.
  • Shepard będzie nieco bardziej „ruchliwy” – nauczy się turlać a także przeskakiwać nad małymi dziurami w ziemi, a także będzie nieco bardziej ogarnięty w walce wręcz. Podobno ma pojawić się nowa klasa – „Heavy Melee”, której nazwa mówi sama z a siebie.
  • Postacie klasy „Inżynier” będą mieć możliwość budowy wierzyczek
  • Bronie będą mogły być modyfikowane (!!)
  • Więcej przedmiotów do zebrania
  • Walka w kosmosie – być może, ale nie została potwierdzona w żaden sposób
  • Scenerie będą bogatsze – w tle będziemy mogli zobaczyć spacerujących ludzi, ścierające się statki czy architekturę z większą ilością szczegółów. Dodatkowo stworzony został zupełnie nowy silnik do generowania oświetlenia, który ma sprawić że będzie ono jeszcze bardziej realistyczne. Zwiększona została także interaktywność otoczenia.
  • Odwiedzimy sporo lokacji: Nowy Jork, Londyn, jeden z księżyców planety z której pochodzi rasa Quarian, to samo w przypadku rasy Salarian a także Marsa. To tylko kilka z nich, a stworzenie każdego ze światów zajęło ok. 6 miesięcy (!!!)
  • Dynamiczne obrażenia wrogów. Mechy Cerberusa w celu powalenia będą wymagały ostrzału ich słabego punktu – szklanego kokpitu. W przypadku innych przeciwników będziemy mogli obciąć kończyny, zmiażdżyć głowę bądź zniszczyć elementy ich zbroi.
  • Zwiększono prędkość rozgrywki o 10-15%, a co za tym idzie – sama walka również ma być bardziej dynamiczna.
  • Eksploracja: w przeciwieństwie do poprzednich odsłon, nie będziemy prowadzić pojazdów. Projekt głównej osi rozgrywki nie przewiduje takowych. Nie oznacza to natomiast, że pojazdów nie będzie w ogóle, ale póki co BioWare milczy. Poza tym zaimplementowany został nowy system skanowania.

Uff, sporo tego w sumie wyszło. Jest również trochę informacji na temat samej fabuły, ale rzuciłem tylko okiem gdyż nie mam ochoty psuć sobie akurat tej części gry. Tak więc, jeśli na Playing Daily pojawią się informacje na temat „Mass Effect 3” nie będzie w nich informacji na temat fabuły, no chyba że nie będą one zawierały żadnych spoilerów.