Asset 3

NetherRealm jest w stanie poprawić balans postaci od ręki

Andrzej Kała / 21.04.2011
komentarze: 0

„Mortal Kombat” to kolejna gra, która korzysta z dynamicznych aktualizacji. Co za tym się kryje? Jak ujął to maestro Ed Boon w rozmowie z magazynem Eurogamer – jeśli okaże się, że jakikolwiek cios specjalny jest zbyt silny, bądź zbyt słaby (a przez to kompletnie bezużyteczny) istnieje możliwość poprawienia tych niedogodności w zasadzie „od ręki”, bez potrzeby oczekiwania na łatkę. To samo dotyczy oczywiście również sprytniejszych graczy, którzy będą w stanie wyczarować jakieś nieskończone combo.

Niestety nie znamy żadnych szczegółów co do samego mechanizmu, ale to zdecydowanie krok w dobrym kierunku. Ciekawe jak bardzo gry zmieniły się w ciągu ostatnich kilku lat. Kiedyś raz wydana gra na konsole nie mogła już być poprawiona, więc jeśli znalazł się tam jakiś kosmiczny błąd to pozostawał na wieki wieków, a teraz – „znalazłeś problem? Spoko, pracujemy już nad poprawką”.

Spotkałem się z opiniami, że przez to twórcy mniej przykładają się do gier, ale nie sądzę aby taka sytuacja miała miejsce. Możliwość aktualizacji wydanego już produktu jest dobra, bo pozwala naprawić błędy które umknęły działowi QA, a przecież nie oszukujmy się – nie ma lepszego działu QA niż miliony fanów danej gry na świecie.