Asset 3

Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier i Kinect!

Andrzej Kała / 6.06.2011
komentarze: 0

Do tej pory wydawało się, że jedynie Playstation Move nadaje się do użycia w strzelankach FPP. Celowanie bez urządzenia w ręce brzmiało jak fantastyka i wydawało się, że nie jest to wykonalne, a tym bardziej w przypadku użycia Kinecta. „Ghost Recon: Future Soldier” całkowicie obalił tą teorię.

W „Ghost Recon: Future Soldier” zobaczymy nową funkcjonalność nazwaną „Gunsmith„, za pomocą której będziemy mogli dowolnie modyfikować broń w zależności od naszych potrzeb. Wrażenie jednak zrobił na mnie sposób wykorzystania w tym celu Kinecta. Za pomocą gestów i głosu możemy w pełni nawigować po menu i wybierać opcje. Ciężko to opisać słowami, ale uwierzcie mi – wyglądało to świetnie i działało bezbłędnie.

Kiedy już zbudujemy swoją broń, możemy od razu ją wypróbować w symulacji. Aby tego dokonać wystarczy wykonać prosty gest zdejmowania broni z ramienia, a gra momentalnie przełącza się na strzelnicę. Nie sposób opisać słowami gesty, które są wykorzystywane podczas samego celowania, strzelania i patrzenia przez lunetę w trybie snajperskim, ale całość wydawała się naturalna i spójna.

Jestem zaskoczyny jakością wykonania i tym jak świetnie Kinect jest wykorzystywany. Nie jest osadzony na siłe, a raczej stanowi świetne uzupełnienie.