Asset 3

Receipt Racer

Andrzej Kała / 27.06.2011
komentarze: 0

Obok tego projektu nie da się przejść obojętnie. Gra używająca drukarki do paragonów, małego rzutnika i kontrolera od konsoli. Brzmi dziwnie? Może i tak, ale wygląda imponująco. Receipt Racer to … jednodniowy (tak!) projekt, który powstał podczas warsztatów „Let’s Feed the future„, które odbyły się 8.06.2011 w Barcelonie podczas OFFF Festival.

Jak to jest zrobione?

Plansza do gry drukowana jest za pomocą drukarki do paragonów na papierze paragonowym – jest to takie samo urządzenie jakie spotykamy w dowolnym „spożywczaku”. Powodem użycia jest technologia druku, która eliminuje główny problem innego rodzaju druku – spowolnienia. Dużym wyzwaniem okazało się stworzenie elementu interaktywnego, którym gracze będą mogli sterować. Rozwiązanie podsunął Joshua Noble, który zaproponował użycie malutkiego rzutnika. Sterowanie natomiast zostało rozwiązane za pomocą najzwyklejszego pada, który w tym przypadku akurat pochodzi od Playstation 3. Całość podłączona jest do laptopa, na którym uruchomiona jest aplikacja napisana za pomocą openframeworks w trakcie trwania warsztatów.

Jeśli chcecie poznać więcej szczegółów zapraszam na stronę projektu, a poniżej możecie zobaczyć jak gra wygląda w akcji. Może nie jest zbyt skomplikowana, ale sposób wykonania robi wrażenie.

[vimeo]http://vimeo.com/24987120[/vimeo]