Asset 3

Nowy, rewolucyjny silnik graficzny firmy Euclideon

Andrzej Kała / 2.08.2011
komentarze: 0

Nowa technologia opracowana przez Euclideon opiera się na abstrakcyjnych ilościach atomów, z których tworzone są obiekty widoczne na ekranie, zamiast wielokątów. Technologia ta od dawna jest stosowana w medycynie, jednak tam mamy do czynienia z zaledwie kilkoma obiektami na ekranie. W momencie próby odtworzenia poziomu gry w ten sposób mielibyśmy gigantyczne problemy wydajnościowe. Najwyraźniej jednak ekipa z Euclideona znalazła na to sposób.

Ponad rok temu stwierdzili, że są w stanie stworzyć technologię pozwalającą generować nieskończoną liczbę atomów na ekranie w czasie rzeczywistym. Brzmi jak bzdura, ale najwyraźniej jak powiedzieli tak zrobili. Co więcej, nawet przygotowali konwerter modeli wykonanych za pomocą wielokątów do technologii Unlimited Detail.

Jeśli wierzyć w to co widzimy na poniższej prezentacji, to możliwe jest stworzenie nieskończonej liczby obiektów o nieskończonym stopniu skomplikowania bez problemów wydajnościowych. Jakoś nie wydaje mi się to możliwe, ale być może udało im się faktycznie dokonać przełomu w dziedzinie grafiki 3D.

To dopiero raport na koniec pierwszego roku prac, które jeszcze trwają, ale zakładając że jest to prawdziwe – jestem pod ogromnym wrażeniem!