Asset 3

Zachowanie tłumów w „Hitman: Absolution”

Andrzej Kała / 9.03.2012
komentarze: 0

IO Interactive zaprezentowało podczas konferencji GDC 2012 swój framework do zarządzania zachowaniem tłumu ludzi w „Hitman: Absolution„. Jest to część silnika Glacier 2 autorstwa IO Interactive na którym jest oparty nowy Hitman.

Będziemy mogli w grze zobaczyć naprawdę gęste skupiska ludzi, a dodatkowo gracz poprzez swoje zachowanie będzie miał wpływ na reakcje tłumu na jego obecność. Można skupiska ludzi wykorzystać do ukrycia się, ale wystarczy jeden błąd i jest spora szansa, że wybuchnie panika, a wtedy zostaniemy zdemaskowani.

W teorii wygląda to świenie i nawet prezentacja przygotowana przez Kaspera Faureby brzmiała interesująco, jednak to co możemy zobaczyć na materiale wideo nie wygląda wcale tak dobrze. Owszem, ludzie reagują adekwatnie do naszego zachowania, ale modele postaci powtarzają się, nawet animacje kilku postaci obok są odgrywane w tym samym momencie co jeszcze pogłębia wrażenie sztuczności.

Biorę jednak na to wszystko poprawkę – gra jeszcze jest tworzona, więc zobaczymy jak to wyjdzie w praniu po premierze „Hitman: Absolution„.