Dead Island: Riptide – pierwsze informacje
Wreszcie dowiedzieliśmy się czegoś na temat Dead Island: Riptide – nowego tytułu studia Techland. Jak zapewne już się domyślacie – będzie to kontynuacja pierwszej odsłony Dead Island i to całkiem bezpośrednia. Co zatem szykuje nam nasz rodzimy developer?
Tytuł Dead Island: Riptide po raz pierwszy pojawił się podczas E3 2012 w czerwcu, ale poza samym tytułem nie było nic wiadomo na temat tego projektu. W końcu jednak wydawca Deep Silver uchylił nieco zasłonę tajemnicy i przed Wami pierwsze informacje i screeny.
Bohaterowie Dead Island byli pewni, że są już bezpieczni. Szybko jednak zostali wyprowadzeni z błędu przy pomocy monsunu, który uderzył w miejsce ich pobytu. Zniszczona została ich ostatnia szansa na ucieczkę, a nasi bohaterowie wracają do sytuacji wyjściowej – są znów uwięzieni na wyspie pełnej zombie.
Akcja rozgrywała się będzie na tej samej wyspie, jednak po przejściu monsunu nie ma co liczyć na równie piękne widoki. Ogromne połacia wyspy zostały zniszczone, a wiele ulic znalazło się pod wodą. W walce o przetrwanie pomoże znanej czwórce nowy bohater, którego tożsamości jednak jeszcze nie poznaliśmy.
Pojawi się również nowy tryb rozgrywki – horda (a jakże…). Naszym zadaniem będzie obrona tzw. bezpiecznego miejsca przed kolejnymi falami zombie. Aby nam nieco ułatwić to zadanie, Techland wprowadzi możliwość budowania fortyfikacji obronnych.
Dead Island: Riptide zaplanowane jest na 2013 i ukaże się na Playstation 3, Xbox360 i PC.