Asset 3

Seria Left 4 Dead rozeszła się w liczbie 12 milionów egzemplarzy

Andrzej Kała / 3.10.2012
komentarze: 0

Pierwsza odsłona serii Left 4 Dead w momencie premiery rozchodziła się jak ciepłe bułeczki – nowe, niecodzienne podejście do tematu zombie i świetne wykonanie zapewniło spory sukces produkcji Valve. Sam straciłem przy tym tytule kilkadziesiąt godzin i myślę, że do tej pory jest to jedna z najciekawszych gier jeśli chodzi o tryb kooperacji.

Left 4 Dead 2 wydane rok później na początku spotkało się z ostrą krytyką ze strony fanów, dla których wydanie sequela rok po premierze pierwszej części to lekka przesada. Jak domyśliliście się zapewne po tytule, ta krytyka szybko jednak obróciła się w uwielbienie i również Left 4 Dead 2 zdobyło serca fanów.

Jak na serię, która w zasadzie nie posiadała kampanii marketingowej, Left 4 Dead sprzedało się wyśmienicie, bo po prostu – to jest świetna gra. Przykład ten dowodzi, że dobra gra i bez specjalnie zawziętego marketingu ma szansę się sprzedać, choć w tym konkretnym przypadku spore znaczenie ma pozycja Valve na rynku.

Bardzo spodobało mi się jednak to, że liczba ta pojawiła się w wywiadzie, który Faliszek udzielił serwisowi VG24/7 przy okazji również zaznaczając, że Valve chce aby gry potrafiły się same obronić, zamiast promować je rozdmuchanymi akcjami promocyjnymi.

Pozostaje tylko pogratulować i mieć nadzieję, że niedługo pojawi się trzecia odsłona serii – może przy okazji kolejnej generacji konsol?