Asset 3

XCOM: Enemy Unknown otrzyma dziś drugie dlc – w pełni darmowe

Andrzej Kała / 8.01.2013
komentarze: 0

XCOM: Enemy Unknown - Second Wave

Dzisiaj studio Firaxis Games wypuści drugi dodatek do XCOM: Enemy Unknown noszący nazwę The Second Wave. Jest on w pełni darmowy i ukaże się w formie aktualizacji. Według założen aktualizacja ta ma zachęcić graczy do ponownej rozgrywki i wydłużyć czas spędzony z tą produkcją.

Nie uświadczymy więc nowych misji czy ekwipunku dla żołnierzy, zamiast tego będziemy mogli włączyć dodatkowe modyfikatory wprowadzające ciekawe urozmaicenia do rozgrywki.

  • Damage Roulette: Bronie mają jeszcze szerszy zakres zadawanych obrażeń
  • New Economy: Losowe finansowanie przez członków Rady
  • Not Created Equally: Rekruci będą mieli losowe statystyki
  • Hidden Potential: W momencie awansu żołnierza, jego statystyki będą zwiększały się losowo
  • Red Fog: Obrażenia odniesione w walce będą obniżały końcową statystykę misji dla danego żołnierza
  • Absolutely Critical: Strzał z flanki gwarantuje strzał krytyczny
  • The Greater Good: Zdolności PSI można się nauczyć tylko poprzez przesłuchanie obcego posiadającego takie zdolności
  • Marathon: Ukończenie gry zajmuje o wiele więcej czasu
  • Results Driven: Kraj oferuje mniej funduszy wraz ze wzrostem poziomu paniki
  • High Stakes: Losowe nagrody za powstrzymanie porwań przez kosmitów
  • Diminishing Returns: Zwiększony koszt budowy satelit
  • More Than Human: Umiejętności psioniczne są bardzo rzadko spotykane
  • War Weariness: Finansowanie zmienjsza się z czasem
  • E-115: Elerium ulega rozkładowi z czasem
  • Total Loss: W momencie śmierci tracony jest również cały ekwipunek żołnierza
  • Alternate Sources: Energetyczny koszt budowy kolejnych pomieszczeń wzrasta drastycznie

Warto jednak zaznaczyć, że ostatnie cztery opcje są odblokowywane dopiero po ukończeniu gry na poziomie trudności „Impossible”.

XCOM: Enemy Unknown

Głównym powodem stworzenia tych modyfikatorów była chęć zaoferowania fanom dodatkowych powodów do gry, a co za tym idzie – zwiększenia wartości którą otrzymują za wydane pieniądze. Jak ujął to Jake Solomon:

Jedną z wartości, którą chcemy przekazać osobom grającym w naszą grę jest zmniejszenie stosunku wydanych pieniędzy do czasu gry. Naszym zdaniem jest to jedna z najważniejszych wartości.

Nie da się ukryć – ukończenie gry z dodatkowymi modyfikatorami zajmie Wam zapewne kolejne kilkanaście/kilkadziesiąt godzin co przy obecnej cenie XCOM: Enemy Unknown czyni z tego tytułu prawdziwą okazję.