StarCraft Universe MMO ruszyło w wersji beta
Dawno temu był sobie projekt World of Starcraft, który w założeniach był bardzo ambitną grą mmo. W 2011 roku jednak Blizzard zarządał zmiany nazwy i tak oto pojawiło się StarCraft Universe, a sam projekt wreszcie ujrzał światło dzienne!
Autorzy – ekipa Upheaval Arts póki co wypuścili prolog, aby gracze mogli zapoznać się z mechanizmami rozgrywki oraz samym interfejsem gry. Zacznijmy jednak od początku.
Czym jest StarCraft Universe
StarCraft Universe to mod do Starcraft 2, który bardzo mocno modyfikuje napędzający grę silnik pozwalając nam zagrać w grę moo. Prace nad tym modem trwają już od dwóch lat, a sama modyfikacja wymaga posiadania kopii Starcraft 2 (będzie również współpracowała z Starcraft 2: Heart of the Swarm).
Akcja gry rozgrywa się 11 lat po scenariusz „Utter Darkness” znanego ze Starcraft 2: Wings of Liberty jako alternatywna ścieżka jaką mogły potoczyć się losy gry. Więcej na temat warstwy fabularnej dowiecie się z zamieszczonego poniżej zwiastuna. W dużym skrócie – mod ma pokazać jak wyglądałby świat po wielkim oblężeniu, gdyby jednak Kerrigan zginęła.
W grze możemy wybrać spośród ośmiu klas postaci i otrzymamy możliwość dopasowania wyglądu naszych bohaterów. Sama produkcja ma docelowo umożliwić grę na wieloosobowych instancjach zbliżonych do koncepcji wypraw z World of Warcraft. Obecnie opublikowana zawartość stanowi zaledwe wycinek całego projektu.
Jak dostać StarCraft Universe w swoje ręce?
Projekt jest dostępny już oficjalnie poprzez Battle.net jako tzw. custom maps. Pamiętajcie jednak, że to dopiero początek i póki co możliwa jest jedynie rozgrywka w pojedynkę.
Na deser jeszcze mały smaczek – pierwszy zwiastun projektu, z czasów gdy jeszcze nazywał się on World of StarCraft.