Tomb Raider pokaże zastosowanie nowej technologii od AMD – TressFX
AMD podzieliło się informacjami na temat nowej technologii jaką opracowano przy współpracy ze studiem Crystal
Dynamics. Owa technologia nosi nazwę TressFX Hair i możemy ją zobaczyć na żywo podczas gry w najnowszą odsłonę serii Tomb Raider. Czym jednak jest TressFXHair?
Cytując oficjalny blog AMD Play technologia ta pozwoli na „pierwsze na świecie generowanie włosów w czasie rzeczywistym w grze„. Oczywiście mowa w tym przypadku jest wyłącznie o wersji PC, więc jeśli zaopatrzyliście się w egzemplarz Tomb Raider na jedną z konsol nie będzie Wam dane ujrzeć tej technologii.
TressFX Hair zarządza każdym kosmykiem włosów osobno, dzięki czemu na każdy z nich mogą oddziaływać czynniki zewnętrzne jak grawitacja, wiatr czy ruch głowy postaci.
Aby realistycznie odwzorować zachowywanie się włosów wymaga stworzenia dziesiątek tysięcy małych, półprzezroczystych kosmyków, z których każdy rzuca skomplikowane cienie i wymaga antyaliasingu. Jeszcze większym wyzwaniem było wykonywanie tych obliczeń wiele razy w ciągu sekundy, aby dopasować je do ruchów postaci.
Poniżej możecie zobaczyć obszerną galerię pokazującą TressFX Hair w akcji. Wiem, że to w zasadzie detal, ale efekt końcowy jest naprawdę imponujący.
Więcej o tej technologii możecie przeczytać na oficjalnym blogu AMD.