Batman: Arkham Origins – pierwsze szczegóły, screeny i artworki
Batman: Arkham Origins trafił na okładkę nowego numeru Gameinformera, a co za tym idzie – jest również najważniejszym tematem tego numeru. Wczoraj przy okazji premiery okładki nowego numeru magazynu, dowiedzieliśmy się o powstawaniu Batman: Arkham Origins. Dzisiaj pojawiły się pierwsze szczegóły na temat tej produkcji pochodzące z magazynu Gameinformer.
Historia
Akcja jak zapewne się domyślacie będzie rozgrywała się przed wydarzeniami z Batman: Arkham Asylum, a dokładnie będzie to czas Bożego Narodzenia. Sama opowieść inspirowana jest Batman: Year One oraz Legends of the Dark Knight.
Tym razem Black Mask wyznacza nagrodę za głowę Batmana, co momentalnie ściąga do Gotham całe zastępy przestępców i czarnych charakterów znanych nam universum DC. Oni jednak nie będą jego jedynym zmartwieniem – w tym samym czasie nasz „gacek” będzie musiał przekonać policję Gotham, że jest faktycznie po ich stronie.
Nie jest także wyjaśnione dlaczego Black Mask postanowił „zasponsorować” nagrodę za głowę Batmana – będzie to kolejna zagadka, którą będziemy musieli rozwiązać.
Technologia
Jak już pisaliśmy wczoraj, studio Warner Bros. Games Montreal ma dostęp do wszystkich zasobów od ekipy Rocksteady, która ponadto zaoferowała swoją pełną pomoc w zakresie spraw technicznych. Za warstwę fabularną natomiast odpowiedzialne jest w pełni studio Warner Bros. Games Montreal. Gra podobnie jak poprzednie odsłony, będzie napędzana silnikiem Unreal Engine.
Ben Mattes zdradził, że studio nie zamierza kombinować z systemem walki, który sprawdzał się do tej pory idealnie, więc „nie ma sensu naprawiać czegoś, co nie jest popsute”. Wprowadzono jednak nieco nowych przeciwników, nowych możliwości ataku a co za tym idzie – również nowych taktyk, z których będziemy mogli skorzystać.
Ciekawostki
Batman w tej odsłonie nie będzie tym, którego znamy z komiksów – jest on dużo młodszy, a co za tym idzie – pozwoli to studiu odświeżyć zarówno jego postać, odświeżyć Gotham, pokombinować z dynamiką relacji między nim a niektórymi z przeciwników oraz wrzucić do świata gry kilka ciekawostek.
W Batman: Arkham Origins stara część miasta Gotham nie została jeszcze zamieniona w więzienie, a największą różnicą jaka rzuca się w oczy jest Amusement Mile, które nie znajduje się jeszcze pod wodą.
Wersja demonstracyjna
Ekipa magazynu Gameinformer miała okazję zobaczyć wersję demonstracyjną, której akcja rozgrywała się ok. godziny po rozpoczęciu gry. Batman wybrał się do Jezebel Plaza gdzie dokonuje się nielegalny handel bronią. Dookoła widać dekoracje świąteczne i mnóstwo śniegu, co potwierdza że akcja gry rozgrywć się będzie w czasie świąt Bożego Narodzenia.
Nasz bohater dopiero szlifuje swoje umiejętności i zdarza mu się popełniać błędy, a co za tym idzie – czasem także posuwa się nieco za daleko. W trakcie ataku na handlarzy bronią stara się przesłuchać jednego z nich, ale w rezultacie traci on przytomność. Ostatnią deską ratunku jest możliwość zeskanowania telefonu przeciwnika w celu pobrania informacji.
Na ich podstawie Batman dowiaduje się gdzie jest siedziba Pingwina i udaje się tam przy pomocy Batwinga. Skoro już jesteśmy przy Batwingu, to niestety nie będziemy mieli możliwości bezpośrednio siąść za jego sterami ale będzie on stanowił środek szybkiego przemieszczania się po świecie.
Na szczęście Batman nie stracił żadnej ze swoich umiejętności – nadal będziemy mogli czaić się nad głowami przeciwników i wieszać ich za nogi, bądź zeskoczyć i obezwładnić ich szybkim ciosem. Pojawi się jednak zupełnie nowy gadżet w arsenale – Remote Claw. Zasada działania będzie zbliżona nieco do linki znanej z Just Cause 2 i pozwoli naszemu bohaterowi m.in. łączyć za jej pomocą dwa przedmioty, przyciągać przedmioty w jego kierunku czy zawieszać przedmioty przy jej użyciu.
Jednym z przykładów było umieszczenie na podwyższeniu beczki z eksplodującą sustancją i zwabienie w tamtą okolicę przeciwników. Następnie Batman przy pomocy Batarangu przeciął linę i w rezultacie unieszkodliwił wszystkich przeciwników.
Po dotarciu do Pingwina Batman próbuje go przesłuchać, jednak całą imprezę przerywa szybko Deathstroke.
Zabawa w detektywa
Tryb detektywa będzie stanowił bardzo ważny element rozgrywki. Pokazana została sytuacja, w której batman przy pomocy detective vision oglądał pomieszczenie, w którym doszło do dziwnego zdarzenia starając się odnaleźć wszystkie wskazówki – m.in. ślady po kulach czy inne łatwe do przeoczenia rzeczy.
Będziemy mogli także skorzystać z Batkomputera, który będzie w stanie uruchomić symulacje. Otrzymamy możliwość oglądania ich z dowolnego kąta, w zwolnionym tempie a nawet przewijania do dowolnego momentu. Wewnątrz każdej z symulacji będziemy musieli odnaleźć niezbędne wskazówki.
Gotham
Przez cały czas w mieście będą porozrzucane drobne sprawy, którymi będziemy mogli się zająć pomiędzy kolejnymi misjami związanymi z głównym wątkiem fabularnym. Oprócz nich pojawiać się będą także losowe zdarzenia – jako przykłady podano np. uratowanie policjantów atakowanych przez przestępców posiadających przewagę liczebną czy uratowanie kapusia przed zrzuceniem z mostu. Kończenie losowych zdarzeń i pomaganie ludziom będzie miało wpływ na poziom rozpoznawalności Batmana.
Aby dostać się w nowe rejony miasta będziemy musieli najpierw zniszczyć zhackowane wieże transmisyjne, które nie pozwalają na dotarcie Batwinga w te miejsca i oznaczenie na mapie nowych punktów zainteresowania.
Wprowadzono również system Most Wanted, który umożliwi nam polowanie na przestępców również poza głównym wątkiem fabularnym.
Samo Gotham również będzie o wiele większe – Stare Gotham jest zaledwie połową świata gry. Wprowadzono również nową lokację – Nowe Gotham. Całościowo natomiast świat gry będzie dwukrotnie większy niż ten znany z Batman: Arkham City.