Hellraid – nowe informacje i garść nowych screenów
Studio Techland, pracujące obecnie m.in. nad slasherem Hellraid podesłało nam całkiem obfite FAQ dotyczące tej produkcji, w którym znalazło się całkiem sporo informacji na jej temat. Tekst dopełniały cztery zupełnie nowe screeny pochodzące z rozgrywki. Zobaczmy zatem co nowego udało się nam dowiedzieć.
Studio rozpatruje Hellraid jako prekursora zupełnie nowego gatunku gier, stworzonego przez Techland a jednocześnie idealnie oddającego ideę tej produkcji – First Person Co-Op Slasher. Produkcja ta łączy w sobie elementy gier hack & slash, zaawansowany system walki z widoku z perspektywy pierwszej osoby, w którym powodzenie każdego ze starć zależy od naszego refleksu i precyzji, z elementami RPG.
Hellraid będzie posiadał zarówno tryb dla jednego gracza, ale tę samą przygodę będzie można także ukończyć w trybie kooperacji z max. trójką towarzyszy. Różnica polega na tym, że w trybie kooperacji oprócz stawianych przed nami zadań, pojawia się także element rywalizacji m.in. o punkty przyznawane za zabitych przeciwników czy zwycięstwo w generowanych automatycznie wyzwaniach dodatkowych.
W grze poruszać się będziemy pomiędzy lokacjami przy pomocy sieci magicznych portali. Każdą z lokacji możemy odwiedzić dowolną ilość razy, wykonując w niej zadania powiązane z głównym wątkiem fabularnym, zadania poboczne, wyzwania, lub po prostu porywalizować ze znajomymi o punkty doświadczenia, nagrody i miejsce w rankingu.
Podczas rozgrywki będziemy mogli wykorzystać szeroki wachlarz broni zarówno jedno- jak i oburęcznych, dystansowych a także magii. Dodatkowo każda z postaci posiada specjalne umiejętności jak np. szybsze poruszanie się, czy niewidzialność.
W Hellraid będą cztery klasy postaci – Wojownik, Mag, Paladyn i Łotrzyk. Każda z nich będzie posiadała własne drzewko umiejętności, które będziemy rozwijać w trakcie rozgrywki. Otrzymamy także możliwość tworzenia i modyfikowania broni i zbroi, handlowania z kupcami w sklepach ale również z innymi graczami.
Mistrz gry
Wiemy już, że w grze pojawi się specjalny system, który będzie tworzył za każdym razem „nową rozgrywkę”. Teraz Techland zdradził nieco więcej szczegółów na temat jego działania.
System ten wzorowany jest na klasycznych grach rpg, w których postać mistrza gry dba o to, aby każda rozgrywka stanowiła zupełnie nowe doświadczenie. Dokładnie na tej samej zasadzie funkcjonuje Mistrz gry w Hellraid. Podczas gry w kooperacji, to właśnie Mistrz Gry dobiera odpowiednio dodatkowe zadania, które będą napędzały rywalizację pomiędzy członkami drużyny i nagradza najlepszych z nich. Oprócz tego skaluje również poziom trudności poprzez zmianę rozstawienia, liczby i rodzajów przeciwników, a także rozmieszcza wszelkiego rodzaju skrzynie i przedmioty jakie napotkamy podczas rozgrywki.
W przypadku gry w pojedynkę, system ten funkcjonował będzie prawie identycznie – jedyną różnicą jest brak dodatkowych wyzwań dostępnych wyłącznie w rozgrywce wieloosobowej.
Dzięki temu systemowi Techland deklaruje setki godzin zabawy. Biorąc pod uwagę ile czasu spędziłem z pierwszą odsłoną Diablo, która również generowała losowo wiele elementów rozgrywki, nie jest to w cale takie nieosiągalne. Premiera jeszcze w tym roku na PC, Xbox360 i PS3.