Metal Gear Solid 5: Phantom Pain będzie wyglądał jeszcze lepiej na konsolach nextgenowych
Konferencja prasowa Microsoftu na E3 2013 rozpoczęła się nowym zwiastunem Metal Gear Solid 5: Phantom Pain. Okazało się jednak szybko, że nie jest to do końca zwiastun, a raczej prezentacja rozgrywki i możliwości oferowanych przez nowy silnik FOX Engine. Teraz Hideo Kojima mówi nam, że to dopiero początek…
W wywiadzie jaki udzielił Kojima, mogliśmy usłyszeć zaskakującą informację.
W trakcie prac nad tym projektem wykorzystywaliśmy platformę PC do zbudowania silnika FOX Engine, pozwalającego nam na stworzenie tej gry. Używamy obecnej generacji konsol jako wyznacznika. W trakcie prac nad obecną generacją pojawiła się kwestia konsol nowej generacji. Naprawdę staramy się osiągnąć jak najwięcej z wykorzystaniem obecnej generacji – Xbox360 i PS3, a następnie chcemy zobaczyć jak bardzo możemy to polepszyć dla PS4 i Xbox One.
Okazuje się także, że prezentowana demonstracja posiadała modele postaci i tekstury dopasowane pod obecną generację konsol.
Kiedy skupimy się nad tworzeniem projektu dla nowej generacji konsol zdecydowanie będziemy chcieli uzyskać lepszy wygląd niż to, co dzisiaj zaprezentowaliśmy.
Dodał rownież, że developerzy celują w 60fps i zdecydowanie wyższą rozdzielczość w przypadku PS4 i Xbox One. Metal Gear Solid 5: Phantom Pain w wersji na nową generację konsol ma również wykorzystywać możliwości tabletów i innych urządzeń zewnętrznych.
Bez wątpienia z każdym dniem ten projekt coraz mocniej wgniata mnie w fotel, bo wspomniana prezentacja już wygląda nieziemsko (co możecie sprawdzić sami na zwiastunie bądź w galerii), a najwyraźniej do szczytu możliwości silnika FOX Engine jeszcze daleka droga.