Heavy Rain był zbyt kontrowersyjny dla Microsoftu
Podczas tegorocznego wykładu na BAFTA, szef Quantic Dream – David Cage zdradził, że Microsoft odrzucił Heavy Rain bojąc się kontrowersji jakie może wzbudzić ta produkcja.
Studio Quantic Dream prezentowało ten tytuł wielu wydawcom, w tym również Sony i Microsoftowi, jednakże ich podejście do tego projektu było diametralnie odmienne.
Reakcja Microsoftu dała do myślenia Cage’owi.
Obawiali się, że Heavy Rain poruszało zagadnienie porywanych dzieci i stwierdzili, że jest to problemem i chcą to zmienić. No cóż, moglibyśmy porwać kotki, ale to byloby zupełnie inne doświadczenie.
Dla mnie był to bardzo interesujący sygnał. Wiecie, to coś w stylu „Myślę, że nie uda nam się razem pracować, bo nie rozumiecie co chcę osiągnąć”.
Na szczęscie jednak odpowiedź Sony była przeciwieństwem reakcji Microsoftu, dzięki czemu Heavy Rain zostało wydane.
To może być bardzo emocjonalne przeżycie, jeśli zostanie zrobione ze smakiem i bez szokowania dla samego szokowania. To powinno być silne, emocjonalne doświadczenie, ale jednocześnie nie może być wulgarne, ani nie powinno skupiać się na krwi i podobnych tematach. Motywem przewodnim powinna być miłość.
Jak by nie patrzeć – taki właśnie jest Heavy Rain. Z wierzchu mamy opowieść o seryjnym mordercy i porwanym dziecku, ale im dłużej gramy i lepiej poznajemy bohaterów rozumiemy, że tak naprawdę zarówno morderca jak i dziecko to jedynie pretekst i tło dla wszystkich wydarzeń.
Microsoft przespał swoją szansę, a szkoda…