Microsoft prezentuje streamowanie rozgrywki z Halo 4 na platformach Windows i Windows Phone
Wygląda na to, że Microsoft pracuje nad własną usługą oferującą możliwość streamowania gier z chmury. Przedstawiciele firmy zademonstrowali prototyp tej usługi podczas spotkania wewnątrz firmy, który prezentował rozgrywkę z Halo 4 na ekranie komputera opartego o system Windows, a także telefonu Nokia Lumia 520.
Jak donoszą źródła serwisu The Verge, w obu przypadkach prezentowana gra działała bez zarzutu, a co więcej – opóźnienie na telefonie Lumia 520 wynosiło zaledwie 45ms!
Prezentacja na telefonie była przeprowadzana przy użyciu kontrolera od konsoli Xbox dołączonego za pomocą przejściówki, oraz niższej klasy komputera. Firma nie nazwała jeszcze tej usługi, a osoby prezentujące ją mocno akcentowały fakt iż na obecną chwilę jest to wyłącznie prototyp.
Microsoft stopniowo rozbudowuje usługi oferowane przez chmurę dla gier na Xbox One, ale firma sugerowała także że być może chmura umożliwi również streaming starszych tytułów, zapewniając w ten sposób wsteczną kompatybilność. Byłaby to wtedy bezpośrednia konkurencja dla usługi GAIKAI mającej zaoferować wsteczną kompatybilność dla PlayStation 4.
Pozostaje tylko czekać na jakieś oficjalne informacje ze strony Microsoftu, choć jeśli był to wyłącznie prototyp to nie napalałbym się jeszcze zbytnio.