Asset 3

Grakademia 3 – kolejna impreza w Łodzi

Piotr Szychowski / 19.10.2013
komentarze: 0

Łódź nie zwalnia tempa i, obok wspominanej niedawno imprezy Łódź Game Summit, serwuje kolejną możliwość spotkania graczy w większym gronie. Tym razem na trzeciej edycji Grakademii. Zobaczcie, co i jak.

W przeciwieństwie do developerskiego charakteru piątkowej imprezy, Grakademia przybiera postać bardziej ogólnej i skupia się na typowych miłośnikach elektronicznej rozrywki. W planach są więc prelekcje, konkursy, turnieje i przede wszystkim wszechobecne konsole oraz komputery.

Jeżeli nie wiecie, co zrobić z weekendem, albo macie blisko do Łodzi, wpiszcie sobie w kalendarz datę 26 i 27 października. Impreza odbędzie się na terenie Manufaktury, a dokładniej w Arena Laser Games i MS2. Start o godzinie 11:00. Wstęp całkowicie pozbawiony opłat, więc warto znaleźć czas, choćby na chwilę.

Poniżej przedstawiamy wam pełną rozpiskę planowanych atrakcji:

Sobota 26.10.2013

ARENA LASER GAMES

  • 11:00 Piotr Kubiński (UW) – Emersja, czyli parę słów o łamaniu przyzwyczajeń
  • 11:30 Jacek Jankowski (nk.pl) – Jak zarabiać na grach społecznościowych?
  • 12:00 Paweł Schreiber (Jawne Sny) – Jeśli nie film, to co?
  • 12:30 – 13:00 – Przerwa
  • 13:00 Piotr Berliński (StartMoney), Piotr Babieno (Freeky Games) – Freeky Games – przykład spółki produkującej gry, która wprowadza na rynek nowy produkt przy współpracy z inwestorem – Funduszem StartMoney
  • 13:30 Adam Saczko (CD-Action) – Idealny recenzent, czyli ja
  • 14:00 Piotr Sterczewski (Jawne Sny) – Zabij terrorystę, zbuduj imperium, obniż podatki. Kilka uwag o związkach gier i ideologii
  • 14:30 – 15:30 – Przerwa obiadowa

MS2

  • 15:30 Maciej Butscher – Digital Entertainment Cluster w Krakowie
  • 16:00 Michał Tuszowski (Klub Graczy Marauder) – Gry bitewne – z czym to się je? WH40k, WFB, PG i inne
  • 16:30 Michał Staniszewski (Plastic) – Krótkie i burzliwe małżeństwo demosceny i gamedevu – czyli kto, z kim i dlaczego?
  • 17:00 – 17:15 – Przerwa
  • 17:15 Panel dyskusyjny: Kompetencje gracza – czego uczą i wymagają od nas gry? Jak znajomość kultury popularnej, sztuki oraz mediów wpływa na nasz odbiór elektronicznej rozrywki

Niedziela 27.10.2013

MS2

  • 11:00 Dominik Głowacki (1ndie World) – Tematy obyczajowe i familijne w grach wideo
  • 11:30 Shadow Cube – Indyk na trzydzieści osób, czyli o tym jak studenci na RPG-a się porwali
  • 12:00 Łukasz Spierewka, Jakub Ziembiński (SUPERHOT) – Game jamy. Co masz robić 2 lata, zrób w 2 dni
  • 12:30 – 13:00 – Przerwa
  • 13:00 Konrad Krawczyk (Koło Naukowe Badaczy Gier) – Przebój czy niewypał – co decyduje o sukcesie lub porażce gier komputerowych?
  • 13:30 Maria B. Garda (KNBG) – Nostalgia i gry komputerowe
  • 14:00 Kamil Jędrasiak (KNBG) – Sabotażysta Michaël Samyn – czyli o tym, jak niegry działają na szkodę całej branży
  • 14:30 – 15:30 – Przerwa obiadowa
  • 15:30 Magdalena Mazur-Milewska (Akadamia Free2Play) – Akademia Free2Play, czyli game design dla każdego (liczby, cel, rezultaty)
  • 16:00 Tomasz Kaczmarek (ZTG) – Co może być uważane za udane użycie „formy” komiksu w grach wideo?
  • 16:30 Tomasz Drabik (Save Project) – Rola przemocy i kontrowersji w grach – gratyfikacja czy narracja?
  • 17:00 – 17:15 – Przerwa
  • 17:15 Panel dyskusyjny: Edukacja growa, czyli o młodych twórcach, badaczach i krytykach gier komputerowych
  • To jak? Widzimy się w przyszły weekend w Łodzi?