Call of Duty: Ghosts nie sprzedaje się za dobrze
Wygląda na to, że powoli fani zaczynają mieć dosyć serii Call of Duty. Analityk Doug Creutz zdradził, że informacje sprzedażowe mogą wskazywać na to, że spadek sprzedaży jest jednak większy niż początkowo komunikowane 19%.
Początkowo Activision informowało, że Call of Duty: Ghosts zanotowało spadek sprzedaży o 19% w stosunku do Call of Duty: Black Ops 2. Tłumaczono to wyczekiwaniem graczy na wersję na nową generację konsol, co jakby nie patrzeć wydawało się logiczne i zrozumiałe. Najwyraźniej jednak to nie jedyny powód.
Call of Duty: Ghosts na PS3 i Xbox360 ukazało się prawie dwa tygodnie wcześniej niż Call of Duty: Black Ops 2. W przypadku najnowszej odsłony serii był to 03.11, natomiast BLOPS 2 miało premierę 12.11.
O ile spadek z roku na rok obecnie jest na poziomie 19%, zawiera on dodatkowe dwa tygodnie sprzedaży wersji na Xbox360 i PS3. W porównaniu z Modern Warfare 3, gdzie różnica ta wynosi tylko tydzień jest to spadek o 32%.
Wersje na PlayStation 4 i Xbox One niestety nie załapały się do tego zestawienia, ale mimo to nie są w stanie powstrzymać tego trendu. Według Creutza dodanie tych sprzedaży ostatecznie powinno ustalić spadek na poziomie 20-25% w porównaniu z Call of Duty: Black Ops 2.
Oczywiście Call of Duty: Ghosts nadal sprzedaje się rewelacyjnie i w wielu krajach jest na pierwszym miejscu sprzedaży, ale mimo wszystko powinno to również dać do myślenia Activision. Coroczne wydawanie tytułu powoli go zabija nie dając wystarczająco dużo czasu na wprowadzenie zmian sprawiających, że warto ponownie wyłożyć pełną kwotę za daną produkcję.
Szczerze wątpię aby cokolwiek zmieniło się w przyszłym roku i mam tylko cichą nadzieję, że EA nie dobije marki Battlefield.