Tomb Raider – 30fps na Xbox One i 60fps na PS4…
Jeden z redaktorów serwisu Rocket Chainsaw powołując się na wiarygodne źródła uzyskał informacje na temat jakości grafiki w Tomb Raider: Definitive Edition na Xbox One i PS4. Oprócz tego jest także nieco informacji na temat tego jak tytuł ten sprawuje się na tych konsolach i… jest ciekawie.
Na początek zacznijmy od średniej ilości klatek na sekundę jakie osiąga gra na obu platformach:
- PlayStation 4 – 60fps
- Xbox One – 30fps
Tak, wersja przeznaczona na konsolę Sony ma średnio dwukrotnie wyższy framerate, a więc oferuje bardziej płynną rozgrywkę. W obu przypadkach mamy do czynienia z obrazem w pełnym HD – 1080p, a dodatkowo obie wersje wyglądają praktycznie identycznie jeśli chodzi o efekty graficzne (mogą wystąpić ew. drobne, ledwo zauważalne różnice).
Nieco inaczej wygląda kwestia wydajności – w obu przypadkach gry nie posiadają ustalonej i zablokowanej ilości wyświetlanych klatek na sekundę. Oznacza to, że w zależności od sceny i ilości obiektów na ekranie wartości te mogą się różnić.
Wersja na Xbox One jest w stanie wyciągnąć do 45fps, ale dzieje się to głównie w najprostszych otoczeniach, pozbawionych zbyt dużej ilości obiektów. Przez większość czasu gry i podczas scenek przerywnikowych Xbox One utrzymuje w miarę stałe 30fps.
W przypadku wersji na PlayStation 4 gra stara się jak najczęściej dobić do 60fps i w większości przypadków się to udaje, choć zdarzają się momenty gdy wartość ta odrobinę spada.
Możnaby zaszaleć, że PlayStation 4 zjada Xbox One na śniadanie, ale jeszcze za wcześnie na wyciąganie takich wniosków – obie konsole są za krótko na rynku, a developerzy jeszcze nie zdążyli dobrze poznać pełni ich możliwości. Niemniej jednak nie wygląda to najlepiej dla konsoli Microsoftu…
Należy także pamiętać, że póki co doniesienia te warto traktować jako ploteczki, gdyż wcześniej m.in. serwis Videogamer informował, że Scot Amos potwierdził informacje o stałych 30fps w obu przypadkach. Cały czas trwają jednak prace optymalizacyjne więc kto wie… 🙂
[Aktualizacja]
Wygląda na to, że jednak faktycznie wersja na PlayStation 4 wyciągnie 60fps! Informacja ta padła oficjanie z ust producenta wykonawczego gry, Scota Amosa podczas streamu na Twitch.tv zorganizowanego przez GamesRadar.