Mirror’s Edge 2 – nowa porcja ploteczek na temat gry
Od czasu ostatnich informacji na temat Mirror’s Edge 2 minęło trochę czasu, a i wtedy nie były to zbyt przyjemne informacje. Redakcji serwisu Rocket Chainsaw udało się jednak dotrzeć do kilku nowych ploteczek na temat tego projektu, których oczywiście EA nie zamierza komentować, ale podobno źródło jest wiarygodne.
Przede wszystkim zwiastun, który mogliśmy zobaczyć na E3 2013 był wykonany w całości na silniku gry i nic, co w nim zobaczyliśmy nie było skryptowane, wliczając w to nawet system walki. Redakcja miała podobno okazję zobaczyć grę w akcji i podobno niczym się zwiastun od gry nie różnił!
https://www.youtube.com/watch?v=s97B97dIpDQ
Mirror’s Edge 2 to całkowity reboot serii, więc nie ma co liczyć na kontynuację historii z pierwszej odsłony, a gra ukaże się na platformach PC, Mac, PS4 i Xbox One.
Jak już wiemy z wcześniejszych zapowiedzi – w Mirror’s Edge 2 będzie czekał na nas otwarty, tętniący życiem świat. Wspomniany świat będzie żył własnym życiem, a gracze będą mogli się do niego dołączyć w dowolnej chwili. Jednocześnie to tylko od nich będzie zależało w jakim stopniu wejdą w interakcję z innymi graczami – porównane zostało to z grą The Journey.
DICE posłuchało fanów po premierze pierwszej części i sporo rzeczy zostało zmienione – przede wszystkim pojawią się nowi przeciwnicy, wśród których znajdą się m.in. specjaliści od walki wręcz, którzy będą dorównywać Faith umiejętnościami, a także uzbrojeni po zęby Enforcers. Na szczęście w Mirror’s Edge 2 Faith nie będzie posługiwała się bronią palną, a sam system walki zmienił się diametralnie – nie będzie już strzelania, czy ataków za pomocą jednego ciosu – twórcy stawiają na płynność i szybkość. Kluczowa będzie także interakcja z otoczeniem, które będzie w stanie Faith wykorzystać w trakcie pojedynków np. poprzez zepchnięcie przeciwnika czy ogłuszenie go poprzez uderzenie głową w ścianę. Wszystkie te elementy walki są w czasie rzeczywistym i nic nie jest skryptowane.
Pomimo mocnego zaangażowania w system walki, Mirror’s Edge 2 jest traktowane bardziej jako gra wyścigowa niż bijatyka. Zespół pracujący nad grą skupia się głównie na elementach parkour, czyli płynnym przemieszczaniu się, prędkości i poruszaniu się w naszym otoczeniu. Inwestując tyle czasu w system walki chcą jednak uniknąć problemów poprzedniczki, kiedy to starcia powodowały nagłe spowolnienie tempa akcji.
Premiera póki co zaplanowana jest na 2016r. więc jeszcze trochę przyjdzie nam poczekać…