Playing Daily

Asphalt Rush polskiego studia Digital Melody zapewne zniknie z AppStore…

Opublikowany:
Przez: Andrzej Kała

Asphalt Rush to już druga produkcja naszego rodzimego studia Digital Melody, która pojawiła się w AppStore. Niestety wygląda na to, że zbyt długo tam nie zabawi, bowiem już Gameloft zaczyna straszyć prawnikami… a wszystko przez nieszczęsne „Asphalt” w tytule.

W ciągu kilku godzin od wpuszczenia gry do sklepu, developerzy z Digital Melody otrzymali od Gameloftu list zawierający nakaz zaprzestania sprzedaży gry. Powodem jest naruszenie zastrzeżonego znaku towarowego jakim jest słowo Asphalt. Trochę to przypomina absurd znany już z historii The Banner Saga i studia King, choć w przypadku tej produkcji obeszło się bez zmian nazwy.

Jak będzie w przypadku Asphalt Rush? Trudno powiedzieć, ale o ile jestem w stanie zrozumieć takie pisma w przypadku gdy gra nazywa się tak samo, o tyle czepianie się o użycie jednego słowa, które zresztą jest często używane, to już przesada. Tak, wiem że seria gier od Gameloftu jest zatytułowana po prostu Asphalt, ale zalatuje to lekką paranoją (tym bardziej, że gry nie mają ze sobą nic wspólnego).

Jak wygląda Asphalt Rush i ile faktycznie ma wspólnego z produkcjami Gameloftu – zobaczcie sami…