Assassin’s Creed: Unity – dwa odcinki pamiętników developerów
Pojawiły się dwa odcinki pamiętników developerów, z których możemy się dowiedzieć mnóstwo nowych ciekawostek na temat Assassin’s Creed: Unity. Jeśli więc macie wolną chwilę i wyczekujecie nowej produkcji Ubisoftu, to bez dwóch zdań warto zainteresować się tym materiałem.
Ilość informacji zamieszczona w tych materiałach jest ogromna i wygląda na to, że czeka nas rewelacyjny początek serii na nowej generacji konsol. Oby tylko warstwa fabularna była równie wciągająca jak w przypadku pierwszych odsłon gry…
Making of Assassin’s Creed Unity – #1 Nowy początek
W pierwszym odcinku mamy okazję poznać sporo ciekawostek odnośnie fundamentów projektu. Ubisoft postanowił skorzystać z okazji jaką jest wprowadzenie nowej generacji konsol i zaserwować równie mocne uderzenie jak w przypadku pierwszej odsłony serii Assassin’s Creed. Ponownie mamy do czynienia z zawieszaniem poprzeczki dla sandboxów na kolejnej generacji konsol.
Ciekawie wyjaśniona została również nazwa Unity, która ma symbolizować mocne połączenie najważniejszych elementów gry – trybu dla jednego gracza, multiplayer i kooperacji. Podejrzewam, że nazwa będzie się również odnosiła do samej rozgrywki, więc takie tłumaczenie należy traktować właśnie jako ciekawostkę.
Pada odpowiedź na pytanie dlaczego Paryż i dlaczego okres Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Otóż sprawa jest prosta – Paryż to najczęściej odwiedzane miasto na świecie, a przy okazji pełne różnych charakterystycznych zabytków, więc to idealna okazja aby odtworzyć to miasto jak najwierniej dzięki mocy obliczeniowej nowych sprzętów.
Okres rewolucji natomiast świetnie sprzyja umieszczaniu na ekranie ogromnych ilości postaci niezależnych. Jak zarzekają się twórcy – na obecną chwilę udało im się dobić do 5000 niezależnych postaci na ekranie, przy czym każda z nich reaguje na wydarzenia wokół niej, a więc przykładowo zacznie uciekać gdy usłyszy strzały.
Dużo uwagi poświęcono także trybowi kooperacji, który w takiej postaci zalicza debiut w serii. Nie jest to po prostu wrzucenie czwórki graczy w założenia gry dla jednego gracza, tylko zbudowanie każdej jednej misji tak, aby miała sens niezależnie od ilości graczy biorących udział w zabawie, a jednocześnie zachęcała do zabawy ze znajomymi. Rozgrywka jest również tak pomyślana, żeby niezależnie od stylu gry, każdy był w stanie świetnie się bawić – więc nie ma znaczenia czy wolimy bezpośrednią konfrontację, czy walkę – gra będzie na to przygotowana.
Na deser pozostawiono temat przygotowań do prezentacji na E3.
Making of Assassin’s Creed Unity – #2 Technologia nowej generacji
Drugi odcinek jest poświęcony w całości technologii i zmianom jakie zostały wprowadzone dzięki nowej generacji konsol. Developerzy poczynili sporo zmian i ulepszeń zarówno pod kątem optymalizacji kodu, ale także budowania świata czy animacji postaci. Choć udało się zwiększyć „liczby” np. ilość postaci na ekranie, czy rozdzielczość, to mimo wszystko nacisk był kładziony na wzbogacenie samej rozgrywki i upewnieniu się, że wprowadzone usprawnienia faktycznie coś do niej wniosą.
Korzystając z dostępnej mocy twórcy starają się stworzyć świat i wrażenie charakterystyczne dla filmów, zachowując przy tym jak największy realizm, ale jednocześnie dodając nieco charakterystycznego dla tej serii stylu. Dzięki temu znajdziemy się w prawdziwym mieście, prawdziwym świecie, ale jednocześnie będzie on czymś więcej niż tylko „przewodnikiem turystycznym”.
Dzięki nowemu systemowi oświetlenia, zarówno ulice miasta jak i wnętrza budynków, nabrały więcej charakteru i wyglądają bardziej realistycznie. Dodatkowo, również warunki pogodowe będą miały wpływ na to, jak będzie rozchodziło się światło, wliczając w to m.in. deszcz, a nawet rozmieszczenie chmur na niebie czy położenie słońca ze względu na porę dnia.
Próba ręcznego odtworzenia Paryża była z góry skazana na porażkę, ze względu na ilość wymaganej pracy. Dlatego też developerzy stworzyli specjalne narzędzie pozwalające proceduralnie generować ulice miasta. Dzięki temu projektanci poziomów spędzali czas na dopieszczaniu szczegółów, nie marnując go na budowanie wszystkiego od podstaw.
Bardzo dużo uwagi poświęcono także postaciom i to nie tylko bohaterom, ale wszystkim mieszkańcom Paryża. Pod uwagę brano nawet takie szczegóły jak kolor włosów, fryzura czy elementy garderoby. Zdecydowano się także na nagranie mimiki przy pomocy aktorów, dzięki czemu animacje twarzy postaci i całych modeli, będą jeszcze bardziej realistyczne.
Stworzono także zupełnie nowe narzędzie do animacji postaci, dzięki któremu animatorzy mają jeszcze większą swobodę działania i łatwiejsze zadanie, ale przede wszystkim – nie muszą już odwracać uwagi programistów, aby pomogli im w przygotowaniu różnych scen.
Niezależni mieszkańcy Paryża również doczekali się wielu usprawnień. Oprócz zwiększenia ich liczby, zdecydowano się także na zaimplementowanie jak największej ilości naturalnych zachowań, dzięki czemu każdy z mieszkańców analizuje sytuację w jakiej się znajduje, rozpoznaje znajomych i choćby wita ich kiwnięciem ręki, czy zatrzymują się by chwilę porozmawiać – takich wariacji jest kilkadziesiąt. Dodatkowo każda z postaci może mieć określony nastrój, co znacząco wpływa także na jej interakcje z otoczeniem i innymi bohaterami niezależnymi.