Dying Light jednak nie trafi na Xbox360 i PlayStation 3
Techland zdecydował zaprzestać prace nad wersją Dying Light przeznaczoną na konsole poprzedniej generacji – Xbox 360 i PlayStation 3. Powodem są ograniczenia technologiczne, które nie pozwalają na stworzenie produktu według założeń jakie postawiło sobie studio.
Choć z jednej strony szkoda, że osoby, które nie zdecydowały się jeszcze na zakup PlayStation 4 lub Xbox One nie będą miały okazji skosztować tej produkcji, ale nie ma się co oszukiwać – jeśli gra nie spełnia pewnych założeń, to lepiej zrezygnować z produkcji takiej wersji a czas i środki zainwestować w wersję mogącą spełnić oczekiwania fanów.
Jeszcze mały ukłon w stronę ekipy HCGamer.pl, która puściła ploteczkę o takiej decyzji już na początku tego roku 😉
Więcej szczegółów na temat tej decyzji możecie przeczytać w poniższej informacji prasowej:
Drodzy Gracze,
Jak już przypuszczalnie wiecie, kończymy teraz development Dying Light, jak dotychczas naszego największego i najambitniejszego projektu. Spędziliśmy ostatnie trzy lata upewniając się, że wszystkie składowe naszej produkcji sumują się na unikalną rozgrywkę nowej generacji.
Duża część tego next-genowego klimatu jest ściśle powiązana ze stroną technologiczną Dying Light. Przykładowo, na ekranie może być jednocześnie wyświetlanych do 200 000 obiektów. Dodając do tego wykorzystanie realistycznej, bazującej na fizyce technologii oświetlenia, wchodzimy na najwyższe technologiczne obroty. Te cechy, wraz kluczowymi elementami rozgrywki – takimi jak Natural Movement, rozbudowany system rozwoju bohatera i rozległy, otwarty świat – są nieodłączną częścią wrażeń z rozgrywki w Dying Light. Jednakże na połączenie ich wszystkich w jedno, płynne doświadczenie, pozwalają tylko najnowocześniejsze platformy sprzętowe.
Z tego powodu, po wewnętrznych testach doszliśmy do wniosku, że nie mamy wyboru i musimy zrezygnować z konsol poprzedniej generacji, wydając Dying Light wyłącznie na Xbox One, PlayStation 4 i PC. Mówiąc prościej, starsze konsole nie mogły technologicznie udźwignąć naszej produkcji, pozostając jednocześnie w zgodzie z charakterem który nadaliśmy grze.
W celu zapewnienia zabawy z Dying Light na najwyższym poziomie, zdecydowaliśmy się na wydanie gry bez żadnych kompromisów na trzy najsilniejsze systemy dostępne obecnie na rynku. Dzięki temu zaznacie pełnych i najlepszych wrażeń z zabawy, niezależnie od platformy, na jakiej będziecie grać.
Mamy nadzieję, że rozumiecie trudną decyzję, jaką musieliśmy podjąć. Data premiery jest już blisko i nie możemy się już doczekać, by zaprezentować Wam Dying Light w najlepszej możliwej formie. Czekamy na Wasze wrażenia po tym, jak tylko wypuścimy grę w styczniu 2015.