Asset 3

Wander – MMO, w którym nie uświadczymy walki

Andrzej Kała / 20.11.2014
komentarze: 0

W zasadzie znakomita większość gier MMO opiera się na tym, że walczymy z kimś o coś. Prosto z Australii jednak nadciąga dosyć nietypowy przedstawiciel tego gatunku zatytułowany Wander. Jak sugeruje tytuł, jest to gra, w której będziemy spacerować, błąkać się i poznawać otaczający nas świat zarówno sami jak i w grupie.

Wander

Pomysł ten zrodził się w głowie Lokiego Davisona z Melbourne, który zauważył, że brakuje gier nie skupiających się na przemocy w celu opowiedzenia pewnej historii. Ta myśl w połączeniu z częstymi podróżami przeobraziła się w Wander – grę MMO, w której będziemy przemierzać gigantyczny świat w postaci Enta, szybującego Gryfa, morskiego stworzenia i wielu innych.

Byłem od pewnego czasu kimś w rodzaju nomada. Podróżowałem po środkowej Azji, Syberii, a także Himalajach. Dorastając grałem w wiele gier typu MUD i chciałem stworzyć grę, która będzie posiadała niesamowitą atmosferę, pomoże się graczom odprężyć i nie zabraknie w niej trybu multiplayer. Wander czerpie mocno z tych doświadczeń. Chciałem wspólnie z innymi graczami eksplorować świat gry.

Wander

Nieco więcej na temat dostępnych w grze stworzeń:

  • Oren – wielki Ent, będący początkową formą dla każdego z graczy
  • Gryf – stworzenie potrafiące latać
  • Azertash – potrafiący pływać i oddychać pod wodą
  • Hira – szybki i zwinny

Wander

Każde z nich dodatkowo występuje w kilku wariantach, posiada własną historię, stosunek do innych stworzeń. Naszym zadaniem jako gracza będzie odkrywanie jak największej ilości gatunków i poznawanie ich. Przy odrobinie szczęścia „poznamy wielką tajemnicę tego świata”.

Do tej pory Wander miał pojawić się wyłącznie na platformie PC, ale teraz wiemy już, że gra trafi również na platformę PlayStation 4. Premiera zaplanowana jest na Marzec 2015r.