Alien Isolation początkowo było grą TPP
Developerzy z Creative Assembly przygotowali ciekawy smaczek dotyczący Alien: Isolation, który zaprezentowali w trakcie swojej prezentacji na GDC 2015. Otóż początkowo produkcja ta miała być grą z widokiem TPP!
Początkowo studio celowało w klimaty Resident Evil 5, Dead Space czy Silent Hill 2, a więc perspektywę trzeciej osoby. Różnica między tymi dwoma widokami była jednak kolosalna. Jak zdradził dyrektor kreatywny, Alistair Hope:
Różnica między widokiem z pierwszej i trzeciej osoby była ogromna. Widok z perspektywy trzeciej osoby sprawiał, że była to gra z serii Alien, ale zmiana widoku na perspektywę pierwszej osoby sprawiła, że mieliśmy do czynienia z produkcją mocno zbliżoną do filmów Alien.
Różnica wydaje się być subtelna na pierwszy rzut oka, ale odbiór gracza jest zupełnie inny – zmieniając tylko perspektywę, developerom udało się praktycznie kompletnie zmienić charakter produkcji. Serwis Destructoid nagrał nawet nieco materiału wideo prezentującego rozgrywkę, który prawdę powiedziawszy, wygląda bardzo ciekawie.
Muszę jednak przyznać, że widząc Ripley na ekranie nie czuję potrzeby zakładania pieluchy…