Asset 3

Bloodborne – wszystko co powinniście wiedzieć o zabawie przez sieć

Andrzej Kała / 6.03.2015
komentarze: 0

Na oficjalnej stronie Bloodborne pojawiło się sporo szczegółowych informacji na temat zabawy przez sieć. Od trybu kooperacji, przez PvP, aktualizacje po asynchroniczny tryb multiplayer. Zobaczmy więc, co będzie na nas czekało…

Tryb kooperacji

W rozgrywce w tym trybie może brać udział do trzech graczy, a zadaniem grupy jest pokonanie bossa w danej lokacji.

Aby wezwać innych graczy do naszego świata używamy specjalnego dzwonu przywołującego Łowców (Hunter Calling Bell), natomiast osoby chcące dołączyć do takiej rozgrywki po otrzymaniu muszą użyć rezonującego dzwonu (Resonant Bell). Po podłączeniu się do rozgrywki, zarówno host jak i goście grają w instancji po stronie hosta.

Sesja kończy się w momencie zgonu hosta bądź gości, bądź w momencie wykorzystania przedmiotu zwanego „Separating Shot”, przy pomocy którego powracamy po prostu do swojej gry. O ile matchmaking jest uruchamiany domyślnie, to twórcy pozwolą nam na założenie hasła dostępu do gry, aby mieć pewność że dołączą wyłącznie nasi znajomi.

Pojedynki PvP

Dla osób lubiących rywalizację również przygotowano specjalny tryb PvP, opierający się w całości na pojedynkach 1 na 1. W tym przypadku hostem zostaje osoba „broniąca się”, a agresor automatycznie staje się gościem.

Pojedynek rozpoczyna się w momencie użycia przedmiotu „Ominous Resonant Bell”, za pomocą którego można przedostać się do gry innego gracza. Warunkiem jednak jest to, że nasza „ofiara” musi mieć rozpoczętą grę w trybie kooperacji bądź użyła również „Ominous Resonant Bell”, w wyniku czego w świecie gry pojawia się postać Bell Chiming Woman. Wtedy gość przedostaje się do świata swojego rywala i można stoczyć pojedynek.

Tak więc podsumowując – postać Bell Chiming Woman pojawia się gdy w trybie kooperacji użyjemy „Ominous Resonant Bell”, ale są lokacje, w których po prostu jest ona obecna cały czas. Jeśli osoba „atakująca” zwycięży, wraca do swojego świata i otrzymuje dodatkową nagrodę.

Host może również zakończyć pojedynek wchodząc do pomieszczenia z bossem, bądź używając przedmiotu Separating Shot.

Asynchroniczny tryb multiplayer

Podobnie jak w przypadku gier z serii Souls, również i w Bloodborne gracze mogą zostawiać sobie na ziemi wiadomości, a dodatkowo w przypadku zgonu innego gracza, pozostawiany jest w świecie grób, którego dotknięcie pozwala nam zobaczyć w jaki sposób on zginął.

Chalice Dungeon

Lokacja ta podzielona jest na dwa typy – zwykły i losowo generowany. W obu przypadkach rozgrywka może być prowadzona w trybie online jak i offline, ale w przypadku losowego generowania lochów konieczne jest przynajmniej jednokrotne podłączenie do internetu, w celu pobrania danych z serwera.

Aktualizacje i PS Plus

Do rozgrywki w sieci zarówno w trybie kooperacji jak i PvP wymagany jest PS Plus, aczkolwiek wszelkie aktualizacje będą udostępniane dla wszystkich nawet bez tego abonamentu. W dniu premiery pojawi się także patch poprawiający rozgrywkę, interfejs i kilka innych elementów.