Nowy Need for Speed będzie wymagał stałego połączenia z siecią?
Wygląda na to, że w Need for Speed nie zagramy bez stałego połączenia z siecią. Z jednej strony to nie jest wielki problem, bo większość z nas ma konsole i komputery podłączone do sieci, ale jak pokazuje doświadczenie, często to właśnie tryb online jest największym problemem w grach.
Na oficjalnym Twitterze Need for Speed toczyła się dyskusja na temat tego czy będzie wymagane stałe połączenie z siecią aby grać w nową odsłonę serii.
@JonBarry3 Being connected will allow your friends to be part of your narrative experience, something only possible through connected play.
— Need for Speed (@NeedforSpeed) May 28, 2015
@XMax_MeyerX You will need to be online, but this allows us to push the boundaries of the overall experience we can deliver to the fans.
— Need for Speed (@NeedforSpeed) May 28, 2015
Niestety gracze niespecjalnie optymistycznie podchodzili do tej kwestii, nawet nie tyle przewidując problemy z serwerami, co po prostu ich zamknięcie w późniejszym czasie, a tym samym całkowite uniemożliwienie gry.
@AE86FTW We will have fully dedicated servers and great improvements to the AllDrive system.
— Need for Speed (@NeedforSpeed) May 28, 2015
Patrząc na całą konwersację można wysnuć jeden wniosek – problemem nie jest samo połączenie z siecią wymagane do gry, tylko kwestia stabilności i dostępności serwerów. W teorii developerzy zarzekają się, że mocno inwestują zarówno w kod sieciowy, serwery jak i mocno ulepszony system AllDrive, ale praktyka często pokazuje, że marzenia developerów i brutalna rzeczywistość to dwie zupełnie inne bajki. Mam nadzieję, że to dmuchanie na zimne i jednak problemów nie będzie.
Przy okazji okazało się również, że pierwszy trailer zawierający rozgrywkę zostanie pokazany 15.06.2015r. podczas konferencji na E3 2015.