Pierwsze plotki i screenshoty z Dark Souls 3?
Choć plotki na temat Dark Souls 3 krążą nie od dziś, to tym razem pojawiły się pierwsze screenshoty i pewne konkrety. Nie jestem do końca przekonany czy warto się nimi sugerować, ale po kolei…
Informacje te pojawiły się kanale YouTube The Know. To również z tego samego źródła pochodziły szybko zdementowane ploteczki o wykupieniu marki Silent Hills przez Microsoft. Jest to dla mnie największa „czerwona lampka”, która sprawia, że mam spore wątpliwości do prawdziwości tych doniesień.
Wszystkie te nowinki w formie filmowej możecie zobaczyć poniżej, natomiast pod materiałem wideo przygotowałem dla Was krótkie streszczenie najważniejszych ciekawostek.
Najważniejsze elementy, które pojawiają się w tym materiale wideo dotyczące mechanizmów rozgrywki:
- Dark Souls 3 miałoby się pojawić na Xbox One, PlayStation 4 i być może na PC
- Możliwość gry w kooperacji do 4 graczy
- Złożenie ofiary poprzez rytuał pozwala na nawiedzanie światów innych graczy, ale jednocześnie wyznacza nagrodę za naszą głowę
- Otrzymamy możliwość tworzenia własnych punktów kontrolnych (ognisk)
- Świat może zostać zmieniony, w sposób który wpływa także na bossów z jakimi przyjdzie nam walczyć
- Będziemy mogli użyć czegoś co nazywa się „sztukami walki”, funkcjonującymi na zasadzie ataków specjalnych
Powyższa lista jednak wygląda nieco śmiesznie, bowiem to, że gra ukazałaby się na Xbox One, PlayStation 4 i PC to raczej oczywistość. Podobnie jest w przypadku kooperacji, która pozwalała na zabawę w szerszym gronie już w Bloodborne.
Nie łykam jednak ploteczki o możliwości tworzenia ognisk, bo to całkowicie zaburzyłoby jakikolwiek poziom trudności, a nie ma co się oszukiwać – ich rozmieszczenie zostało idealnie wykalkulowane tak, aby droga, którą musimy nadrobić po śmierci nie była ani za krótka ani za długa. Chyba, że chodzi tutaj o możliwość tworzenia ognisk w jakimś ograniczonym zakresie…
Motyw ze zmianą świata i bossów również nasuwa skojarzenia z Bloodborne, choć tam nie było mowy o wielkim powiązaniu ze sobą tych dwóch faktów.
Ostatnia opcja, „ciosy specjalne”? Nie wyobrażam sobie tego…
Jak słusznie jednak zauważył Patrick Klepek z Kotaku, pewne dodatkowe informacje są nieco zbyt szczegółowe i prawdę powiedziawszy nie kojarzę, żeby kiedykolwiek były one podawane przy okazji premiery dowolnej z poprzednich odsłon serii.
- 45 nowych przeciwników
- 15 nowych bossów
- Ok. 12 nowych lokacji
- 60 minut cutscenek, głównie opartych o silnik gry
Pomijając jednak liczby, bo być może informacje te pochodzą z jakiegoś wewnętrznego dokumentu, to zastanawiający jest mocno ostatni podpunkt – 60 minut cutscenek. Nie kojarzę, żeby wcześniejsze odsłony serii Souls były nafaszerowane cutscenkami.
Owszem, w Bloodborne się to zmieniło i jest nam dane obejrzeć kilka cutscenek, ale to zupełnie inna marka i choć korzenie są „soulsowe” to jednak jest to inny tytuł. Czyżby jednak From Software starało się „uzachodnić” serię Souls?
Oczywiście to wszystko to ploteczki i spekulacje, ale mam cichą nadzieję, że większość z nich ploteczkami pozostanie, bo jednak wysoki poziom trudności, tajemniczy świat i konieczność wygrzebywania fabuły z jego zakamarków, to cechy charakterystyczne tej serii. Szkoda byłoby to wszystko zastąpić „w amerykańskim stylu” cutscenkami…
Na koniec jeszcze galeria screenshotów wyłapanych z materiału wideo.