Asset 3

DOOM – kilka nowych screenów, informacji i domniemana data premiery

Andrzej Kała / 10.01.2016
komentarze: 0

W sieci pojawiło się nie tylko kilka nowych ujęć z najnowszej odsłony serii DOOM, ale także nieco szczegółów pochodzących z najnowszego numeru GameInformera.

Jeden z użytkowników forum NeoGAF zgrabnie wypunktował najważniejsze informacje pochodzące z tego artykułu. Zobaczmy więc co szykuje dla nas Id Software.

  • BFG i piła mechaniczna nie są dostępne jako normalne bronie, gdyż wykorzystywać je będziemy w szczególnych przypadkach. Piła została przypisana pod „doł” na D-Padzie, natomiast BFG pod przycisk „X” i prawdopodobnie będzie służył do ratowania się z większych opresji.
  • Piła mechaniczna zabija jednym atakiem, choć w przypadku większych przeciwników jak np. Mancubus konieczne będzie zadanie kilku ciosów. Ograniczone jest również paliwo do tej broni.
  • Bronie można modyfikować, a odpowiednie dodatki znajdziemy w trakcie gry np. zdalna detonacja rakiet wystrzeliwanych z wyrzutni.
  • Fabuła zdaje się być zbliżona do tej z Doom 3. Dr. Olivia Pierce pojawia się w materiale wideo, sugerując że udało jej się uwolnić demony w ramach czynu jakiegoś kultu religijnego.
  • Nie podano konkretnych ilości przeciwników przeważnie pojawiających się na ekranie, ale opisano ją jako „lawinę demonów”.
  • Pojawią się znów kolorowe karty dostępu oraz powracanie do poprzednich etapów w poszukiwaniu sekretów.
  • Niektóre z lokacji: Lazarus Facility, powierzchnia Marsa, Titan’s Realm.
  • Pojawi się możliwość ulepszania naszego bohatera, co pozwoli np. na szybszą zmianę broni, czy noszenie ze sobą większej ilości amunicji.
  • Runy działające na zasadzie perków, które będzie można wymieniać. Jedna z nich daje np. szybsze poruszanie się po zabiciu przeciwnika wręcz.
  • Piekło jest bardziej rozbudowane w pionie niż stacja UAC.
  • Przeciwnicy posiadają słabe punkty.
  • Silnik idTech 6 napędzający ten tytuł jest bardzo zbliżony do poprzedniej odsłony, ale posiada zupełnie nowy renderer PBR.
  • W wersji PC znajdzie się mnóstwo suwaczków i opcji konfiguracyjnych.
  • Multiplayer otrzyma tryb Warpath, polegający na zdominowaniu określonego obszaru na mapie, którego położenie zmienia się w trakcie meczu.
  • Tryb Clan Arena, który będzie czymś w stylu Last Man Standing.
  • Pojawią się moduły hackujące, które będą np. pokazywały na ekranie czas do respawnu broni, ale żaden z nich nie ma wpływać na balans samej rozgrywki.
  • Wszystko wskazuje na to, że tryb multiplayer będzie zawierał więcej broni niż kampania.
  • Jedyną możliwością modyfikacji DOOMa ma być narzędzie SnapMap, więc wszelkie zabawy z plikami WAD odpadają.
  • Samo narzędzie SnapMap pozwala stworzyć np. gry w stylu Tower Defense, wyścigi, eksortę VIP, a nawet wprowadzić zmiany w kampanii.
  • Prawdopodobnie narzędzie SnapMap nie pozwoli na modyfikację tekstur czy tworzenie nowych pomieszczeń. Są to wyłącznie małe pliki zawierające instrukcje.

Wygląda też na to, że francuski oddział Amazona zbytnio pospieszył się z ujawnieniem daty premiery. Oczywiście jest to informacja nieoficjalna, ale podobna sytuacja miała miejsce z Rise of the Tomb Raider na PC i o pomyłce nie było mowy.

A na deser jeszcze obiecana galeria.