Asset 3

Co powiecie na zaprogramowanie Flappy Bird wewnątrz Super Mario World?

Andrzej Kała / 11.04.2016
komentarze: 0

Nie jest żadną nowością fakt, że wewnątrz Minecrafta budowano już procesory czy nawet w pełni funkcjonalne automaty Pac Mana. Żadna z tych rzeczy jednak nie jest tak abstrakcyjna jak przeprogramowanie cartridge’a z Super Mario World aby umożliwiał zagranie w coś na kształt Flappy Bird. Panie i Panowie, przed Wami SNES Code Injection!

Jak zobaczycie na końcu materiału wideo, nie jest to pierwszy przypadek zabawy z pamięcią konsoli SNES. Już wcześniej udało się zaprogramować dwie inne gry – Pong oraz Węża. W obu przypadkach wykorzystano w tym celu Tasbota, umożliwiającego automatyczne wprowadzanie odpowiedniej sekwencję przycisków, czego rezultatem jest odtworzenie wspomnianych gier.

Tym razem jednak, Seth Bling jako pierwszy ręcznie wprowadził odpowiednią sekwencję. W całym projekcie on był jedynie stroną manualną, natomiast kod przygotował p4plus2. Przygotowania trwały kilka miesięcy, ale rezultat końcowy jest naprawdę imponujący!