Playing Daily

RIME żyje, ma się dobrze i ukaże się w tym roku!

Opublikowany:
Przez: Andrzej Kała

Studio Tequilla Works, autorzy świetnego Deadlight, w przypadku RIME mają nieco pod górkę. Na szczęście wszystko wskazuje na to, że najgorsze problemy mają za sobą, a w ich najnowszą produkcję zagramy jeszcze w tym roku!

Odrobina historii

Produkcja ta została zapowiedziana po raz pierwszy w 2013 roku. Wtedy to zaprezentowano ją w trakcie imprezy Gamescom 2013 i już od pierwszego zwiastuna czarowała świetnym klimatem przywołującym na myśl takie tytuły jak ICO czy The Last Guardian, choć w nieco bardziej „kreskówkowej” oprawie.

Kolejne informacje, a dokładniej nowy zwiastun, zaserwowano nam rok później, w trakcie kolejnej imprezy Gamescom. Wtedy też gra nadal pozostawała produkcją na wyłączność dla platformy PlayStation 4. Nowy zwiastun rozbudził ponownie nadzieje wobec tej gry, bo nie ma co ukrywać – prezentowała się obłędnie.

Niestety chwilę potem słuch po niej zaginął i wszelkie informacje przestały się ukazywać. Na szczęście właśnie się to zmieniło!

RIME – nowy start, nowa zapowiedź

Nowy rok, nowy początek, nowa zapowiedź. Twórcy na szczęście nie pogrzebali tego projektu i w RIME zagramy jeszcze w maju tego roku! Co więcej, okazuje się, że produkcja ta trafi nie tylko na konsolę PlayStation 4 jak wcześniej zapowiadano, ale także na Xbox One, PC oraz Nintendo Switch!

RIME będzie produkcją przeznaczoną dla jednego gracza, wrzucającą nas do świata wypełnionego łamigłówkami. Wcielimy się w niej w postać chłopca, który po katastrofie morskiej budzi się na tajemniczej wyspie. Eksplorując ją napotkamy wspomniane zagadki, których rozwiązanie będzie wymagało nie tylko kreatywności ale także wykorzystania światła, dźwięku, perspektywy, a nawet czasu.

Piękne melodie i żywy, kolorowy świat wyłaniający się zarówno ze zwiastuna jak i opublikowanych grafik zachęca już teraz do zatopienia się w rozgrywce.

Sama opowieść, według zapowiedzi twórców, ma być bardzo poruszająca i osobista.

Gdy tylko zaczęliśmy współpracę z Tequila Works, poczuliśmy, że wspaniale będzie wydać RiME na więcej platform i dotrzeć do jeszcze szerszej widowni.

Czujemy, że ten tytuł poruszy graczy do głębi i nie możemy się doczekać, by podzielić się nim ze światem za tych kilka miesięcy.

Opowiada Christian Svensson, stojący za sterem działań Six Foot.

Poniżej jeszcze na deser, najnowszy zwiastun tej produkcji.