Playing Daily

A jednak smoki wyginęły… Scalebound oficjalnie anulowane

Opublikowany:
Przez: Andrzej Kała

Początek tygodnia przyniósł ze sobą smutną informację. Microsoft zdecydował się anulować grę Scalebound nad którą pracowało studio Platinum Games. Niestety projekt ten najwyraźniej nie spełniał oczekiwań.

Nieco historii

Pierwsza zapowiedź gry miała miejsce w trakcie targów E3 2015 na konferencji prasowej Microsoftu. Zaprezentowany wtedy zwiastun był w całości prerenderowany, ale potrafił zainteresować.

Kolejny raz Scalebound pojawiło się dopiero na imprezie Gamescom 2015, choć trudno tutaj mówić o zalewie materiałów. Kilka minut rozgrywki, nieco dodatkowych szczegółów i raptem kilka nowych screenshotów. Wtedy też pojawiły się informacje, że gra ma się ukazać w 2016 roku, choć nie podano konkretnej daty.

Grę zaprezentowano jeszcze w trakcie targów E3 2016, kiedy to mogliśmy zobaczyć pojedynek w trybie kooperacji z dużym bossem, który delikatnie mówiąc nie zrobił zbyt dużego wrażenia. Owszem, nie oznacza to, że Scalebound był kiepski, ale daleko mu było do imponującej produkcji mającej podnieść sprzedaż konsoli Xbox One.

Premiera w tym czasie zaplanowana była już na rok 2017, ale najwyraźniej nie przyjdzie nam nigdy przekonać się jak ostatecznie ukształtował się Scalebound. Gra została anulowana i raczej nie ujrzy światła dziennego, a przynajmniej nie w takiej formie.

Co mają do powiedzenia Microsoft i Platinum Games?

W oficjalnym oświadczeniu Microsoftu możemy przeczytać:

Po ostrożnym rozważeniu wszelkich możliwości, Microsoft Studios zdecydowało się zakończyć produkcję Scalebound. Cały czas ciężko pracujemy aby dostarczyć naszym fanom w tym roku niesamowite produkcje, wśród których znajdują się m.in. Halo Wars 2, Crackdown 3, State of Decay 2, Sea of Thieves, a także wiele innych.

Własne oświadczenie w tej kwestii wydało także Platinum Games.

Dotyczy anulowania Scalebound.

Przykro nam o tym informować, ale 9 stycznia 2017 roku Microsoft Studios ogłosiło zakończenie prac nad Scalebound. Jesteśmy bardzo zawiedzeni, że podjęto taką decyzję, tym bardziej że wielu naszych fanów wyczekiwało tej produkcji tak samo jak my.

Nadal jednak będziemy starać się dostarczać Wam wysokiej jakości produkcje, zaczynając od NieR: Automata w Marcu, poprzez takie produkcje jak GRANBLUE FANTASY Project Re: Link oraz LOST ORDER w przyszłości.

Będziemy ciężko pracować aby spełnić Wasze oczekiwania i mamy nadzieję, że nadal będziecie nas wspierać.

CEO Platinum Games, Kenichi Sato

Patrząc przez pryzmat poprzednich dokonań Platinum Games jak choćby Metal Gear Rising: Revengeance, a także wyciągając wnioski z wersji demonstracyjnej NieR: Automata, jestem pewien, że studio dostarczy nam jeszcze wiele powodów do spędzenia godzin przed konsolą.

Kto wie, może jeszcze kiedyś Scalebound powróci?