Dragon Age II – developer diary pt. 1
Pojawiła się pierwsza część pamiętników twórców „Dragon Age II”. Wyjaśniają w niej czym kierowali się tworząc drugą część serii, oraz co postanowili zmienić i dlaczego. Do tej pory patrzyłem na wszelkie filmiki z gry „Dragon Age II” bardzo negatywnie, gdyż to co zrobili z systemem walki, jak bardzo go zmienili, średnio przypadło mi do gustu. To co było w pierwszej części, nawet jeśli ewidentnie wyglądało to jak animowanie figurek na szachownicy, miało swój urok i było częścią tego gatunku, dlatego też zmiana jak to nazwali sami twórcy „pojedynków figurek szachowych”, na dynamiczną walkę nie przypadła mi do gustu i prawdę powiedziawszy, nadal mnie nie przekonuje.
W tych pamiętnikach jednak twórcy podają jednak wiele ciekawych argumentów i nakreślają nieco szerszą wizję tego co chcą osiągnać. Odniosłem nawet wrażenie, że mogę się mylić oceniając „Dragon Age II” przez pryzmat obejrzanych materiałów filmowych, może faktycznie to wszystko ma sens i o ile sama zmiana systemu walki jest nieco kontrowersyjna, to jeśli patrzymy na to jak na element większego planu zmian, zaczyna nabierać to jakiegoś kształtu.
Zajarałem się i teraz oczekuję „Dragon Age II” z wypiekami na twarzy. Zapowiada się kawał dobrego, choć może nieco uproszczonego RPG, które będzie w stanie się wybronić i dostarczyć nam wiele godzin dobrej rozgrywki.