Pierwsze wrażenia z „Dead Island”
Do premiery Dead Island zostało pewnie jeszcze trochę czasu, ale kilka serwisów miało okazję zapoznać się z wersją demonstracyjną, a przy okazji pojawiło się kilka nowych obrazków.
Serwisy Kotaku, G4tv.com oraz Joystiq.com opublikowały swoje wrażenia z „Dead Island”, które są bardzo pozytywne. Czekam na ten tytuł i kilkając te linki muszę przyznać, że mocno się obawiałem czy gra nie okaże się w najlepszym przypadku „nijaka”. Na szczęście wrażenia są pozytywne, więc jest szansa na to aby „Dead Island” stało się całkiem wysoko ocenianym produktem.
Co zatem nas czeka?
Jak już wcześniej nie raz było to zaznaczane – „Dead Island” skupia się przede wszystkim na walce wręcz, choć pojawiły się także takie przedmioty jak granaty czy butle z gazem, które można użyć „zgodnie z przeznaczeniem”. Oprócz biegania po wyspie autorzy oddadzą również do naszej dyspozycji pojazdy, choć nie będą one pancerne. Pojawił się również element konstruowania broni (serwis Kotaku wspomina o maczecie z dodatkowym atakiem „elektrycznym”).
Gatunków przeciwników również będzie kilka, od wolnych zombie rodem z „Resident Evil”, po szybkie skurczybyki znane choćby z „Left 4 Dead”. Do tego można spokojnie dołożyć kilka „specjalnych” przeciwników, których ukatrupienie nie będzie wcale łatwym zadaniem (nie to, żeby zabicie zwykłego zombie było).
Przed nami będą stawiane różnego rodzaju questy – jedna z misji np. polegała na dotarciu do latarni morskiej znajdującej się na szczycie wzniesienia, w celu sprawdzenia czy nie ma tam jakiejś anteny, którą możnaby wykorzystać do wezwania pomocy. Każda z misji będzie posiadała określony poziom trudności, ale nie wszystkie będą obowiązkowe. Jeśli jakiś quest jest na obecną chwilę zbyt trudny, gracz dostanie możliwość wrócenia do niego w późniejszym czasie.
„Dead Island” brzmi nieco bardziej jak gra akcji z elementami RPG niż typowa siekanka z umarlakami w stylu „Deadrising” czy „Left 4 Dead„. Wydaje mi się, że to bardzo dobre podejście, które wniesie tak bardzo potrzebny powiew świeżości do gatunku.