CryEngine – CryTek zaprezentował nową wersję swojego silnika
Studio CryTek zaprezentowało nową wersję swojego silnika CryEngine wraz z zestawem narzędzi jednocześnie rezygnując z tradycyjnego systemu numerowania aktualizacji. Opublikowano także materiał wideo prezentujący nowe możliwości tego silnika i narzędzi.
Silnik ten został pierwotnie stworzony na potrzeby gry Far Cry, która pojawiła się w 2004r. Ostatnia wersja silnika natomiast – CryEngine 3 pochodzi z 2009r. Zaprezentowana podczas Gamescom 2013, najnowsza wersja silnika oferuje wiele nowości a także wsparcie dla Xbox One i Playstation 4. Aktualizacja objęła także darmową wersję silnika, przeznaczonego dla developerów tworzących projekty niekomercyjne.
Carl Jones przedstawił niektóre ze zmian jakie zaszły w silniku.
Tak wiele razy zmienialiśmy ten silnik tak drastycznie, że nie jest to już ten sam silnik. Przebudowaliśmy cały system oświetlenia, zaimplementowaliśmy możliwość filmowej jakości tworzenia i animowania postaci, a także zwiększyliśmy szybkość i efektywność naszego edytora. Nawet nasz rendering się zmienił wraz z teselacją, displacement mappingiem i renderowaniem opartym o fizykę.
Jednocześnie firma połączyła działy licencjonowania i R&D, co ma polepszyć komunikację z developerami licencjonującymi ten silnik.