Xbox One – Dan Greenawalt opowiada jakie możliwości oferuje chmura
Dyrektor kreatywny studia Turn 10, Dan Greenawalt w rozmowie z Graeme Boydem z Microsoftu wyjaśnił dlaczego Chmura jest dobrym rozwiązaniem i co tak naprawdę oferuje developerom na przykładzie Forza Motorsport 5.
Sztuczna Inteligencja
Przede wszystkim zaadoptowanie chmury pozwoliło na odciążenie konsoli z obliczeń analitycznych dla Sztucznej Inteligencji. Obecnie są one wykonywane w chmurze, a w przypadku samej konsoli mamy do czynienia wyłącznie z wysyłaniem danych źródłowych do serwerów, oraz odbieraniem gotowych pakietów aktualizacji tzw. drivatarów.
Dodatkowym plusem takiego rozwiązania jest możliwość analizowania przejazdów wszystkich osób grających w Forza Motorsport 5 i stworzenia ich wirtualnych avatarów, z którymi mogą następnie rywalizować inni gracze. Dzięki temu gra z komputerowym przeciwnikiem ma mieć w sobie jeszcze więcej realizmu i będzie stanowiła większe wyzwanie.
Społeczność i dedykowane serwery
Dzięki podpięciu do chmury, developerzy mogą wzbogacać grę nowymi dodatkami, wyzwaniami czy nawet osiągnięciami. Co więcej – gracze mogą nawet głosować na kolejne propozycje, przez co pośrednio sami decydują o kierunku rozwoju swojej ulubionej gry.
Chmura to także proste i bezproblemowe miejsce do postawienia dedykowanych serwerów dla rozgrywek sieciowych. Pozwoli to na wyeliminowanie przewagi gracza, który hostuje grę (przez co nie ma żadnych opóźnień), a jednocześnie pozwoli na zminimalizowanie opóźnień dla wszystkich graczy.