Asset 3

Xbox One – Dan Greenawalt opowiada jakie możliwości oferuje chmura

Andrzej Kała / 28.08.2013
komentarze: 0

Xbox One

Dyrektor kreatywny studia Turn 10, Dan Greenawalt w rozmowie z Graeme Boydem z Microsoftu wyjaśnił dlaczego Chmura jest dobrym rozwiązaniem i co tak naprawdę oferuje developerom na przykładzie Forza Motorsport 5.

Sztuczna Inteligencja

Przede wszystkim zaadoptowanie chmury pozwoliło na odciążenie konsoli z obliczeń analitycznych dla Sztucznej Inteligencji. Obecnie są one wykonywane w chmurze, a w przypadku samej konsoli mamy do czynienia wyłącznie z wysyłaniem danych źródłowych do serwerów, oraz odbieraniem gotowych pakietów aktualizacji tzw. drivatarów.

Dodatkowym plusem takiego rozwiązania jest możliwość analizowania przejazdów wszystkich osób grających w Forza Motorsport 5 i stworzenia ich wirtualnych avatarów, z którymi mogą następnie rywalizować inni gracze. Dzięki temu gra z komputerowym przeciwnikiem ma mieć w sobie jeszcze więcej realizmu i będzie stanowiła większe wyzwanie.

Społeczność i dedykowane serwery

Dzięki podpięciu do chmury, developerzy mogą wzbogacać grę nowymi dodatkami, wyzwaniami czy nawet osiągnięciami. Co więcej – gracze mogą nawet głosować na kolejne propozycje, przez co pośrednio sami decydują o kierunku rozwoju swojej ulubionej gry.

Chmura to także proste i bezproblemowe miejsce do postawienia dedykowanych serwerów dla rozgrywek sieciowych. Pozwoli to na wyeliminowanie przewagi gracza, który hostuje grę (przez co nie ma żadnych opóźnień), a jednocześnie pozwoli na zminimalizowanie opóźnień dla wszystkich graczy.

http://www.youtube.com/watch?v=l9EUib14swI

Xbox One - Cloud