Asset 3

Zwolnienia w Sony Santa Monica

Andrzej Kała / 26.02.2014
komentarze: 0

Sony Santa Monica pracuje obecnie w nieco uszczuplonym składzie, a oficjalnym powodem takiej decyzji rzekomo jest przenoszenie zasobów, zgodnie z obecnymi priorytetami wewnątrz studia. Choć początkowo były to wyłącznie plotki, jest już oficjalne oświadczenie SCEA w tej sprawie.

SCEA potwierdza, że zakończyliśmy proces redukcji etatów w Santa Monica Studio. Jest to efekt przenoszenia zasobów do bardziej priorytetowych obszarów wewnątrz SCE WWS. Nie podejmujemy takich decyzji z łatwością, jednakże czasem konieczne jest wprowadzanie zmian, aby lepiej wspierać przyszłe projekty studia. Przygotowaliśmy wsparcie dla wszystkich osób, które dotknęła ta redukcja.

Rzekomo innym powodem ma być niezbyt zadowalająca sprzedaż God of War: Ascension. Do tej pory studio wypuściło pięć tytułów: Kinetica, God of War, God of War II, God of War III oraz wspomniane God of War: Ascension. Pod swoimi skrzydłami jednak pomagało innym developerom w pracach nad ich projektami – m.in. Tagamecompany, Giant Sparrow czy Fun Bits. Dzięki tej współpracy na konsoli Sony zawitały takie hity jak Journey, Fat Princess czy The Unfinished Swan.

Wraz z redukcją etatów anulowany został także jeszcze jeden projekt, nad którym studio obecnie pracowało. Decyzja ta zaskakuje, biorąc pod uwagę, że niedawno Sony Santa Monica przeniosło się do nowych biur jednocześnie zatrudniając dodatkowe osoby. Wśród „nowych” nabytków pojawił się także Cory Balrog – współtwórca serii God of War, który powrócił do studia po sześciu latach.

Obecnie Sony Santa Monica pomaga głównie innym developerom m.in. przy The Order 1886.