E3 2015 – Konferencja PC Gaming Show – małe podsumowanie
Nadszedł czas na podsumowanie ostatniej, a zarazem najdłuższej i najbardziej nietypowej konferencji, jaka miała miejsce na E3 2015. PC Gaming Show, która została poprowadzona dzięki współpracy firmy AMD z serwisem PC Gamer. Zapraszamy do lektury!
Cała konferencja, o dziwo, nie miała takiej pompy i przepychu znanych z wystąpień innych gigantów, ale była poprowadzona w formie (dość długiego) talk-show. Zobaczcie, na co powinni czekać PCtowcy:
Killing Floor 2
Dwójka powstaje z poszanowaniem wszystkich rozwiązań, które wniosła część pierwsza i dopiero na nich odkrywa, i buduje nowości. Nowości na różnych polach, bo dostaniemy przykładowo FIZYKĘ WNĘTRZNOŚCI! Brzmi obleśnie i krwawo, ale takie właśnie ma (i powinno) być kolejne Killing Floor.
Oprócz tego studio Tripwire zamierza mocno pójść we wsparcie środowisk moderskich. Obiecuje też wiele DLC.
Rising Storm 2: Vietnam
Tuż przed zejściem przedstawiciela Tripwire ze sceny dostaliśmy jeszcze małą niespodziankę – zwiastun nowego Rising Storm.
Star Citizen
Nie mogło zabraknąć chwili dla Star Citizena – najbardziej kasowego projektu w dziejach ludzkości. Gra, która zebrała niewyobrażalne ilości gotówki poprzez crowdfunding nadal powstaje i ma się (o dziwo) bardzo dobrze.
My też mogliśmy przez chwilę poczuć się, jakbyśmy aktywnie w tym projekcie uczestniczyli.
Deus Ex: Mankind Divided
Nowy silnik o nazwie Dawn Engine i od razu widać różnicę – szczególnie w projektach i szczegółowości poziomów, na co w dużej mierze nacisk kładą twórcy.
Zniknął za to całkowicie złoto-czarny filtr graficzny, razem ze złotą erą augumentacji ludzkości. My zaś mogliśmy obejrzeć fragment gameplayu i trzeba przyznać, że Adam Jensen mocno daje radę!
Total War: Warhammer
Ogłoszona nie tak dawno nowa część Total Wara okazuje się tą, którą twórcy chcieli zrobić już od dawna. Są więc zadowoleni ze współpracy z Games Workshop – czy zadowoleni będą też gracze?
Microsoft – Xbox One, Windows 10
Phil Spencer z Microsoftu pojawia się na scenie i rozpoczyna snucie wizji o unifikacji wszystkich urządzeń Microsoftu – niestety, o tym przedsięwzięciu już słyszeliśmy.
Z nowinek pojawiło się za to Killer Instinct, które ukaże się na PCtach.
Fable Legends
Model free2play i cross-platformowy multiplayer (oczywiście Xbox oraz PC) to dwa najważniejsze atuty nowego Fable. Poza nimi nadal uważam, że najlepiej grało się w te gry w samotności.
Gigantic
Mix MOBA i shootera, w dodatku jako mecze 5 na 5 graczy? Pachnie Overwatchem od Blizzarda, ale tylko z lekka. Najbardziej intrygująco zapowiadają się tytułowi Giganci, do których śmierci nie możemy dopuścić. Oby okazali się czymś więcej, niż ruchomymi Nexusami.
Gears of War: Ultimate Edition
Ciekawostka – zapowiedziany na konferencji Microsoftu remaster serii trafi także na PCty, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Wykorzystanie Windows 10, DX12 oraz 4K to tylko niektóre przykłady tego, że może warto wpuścić Marcusa Feniksa na komputery stacjonarne.
American Truck Simulator
Jeżeli są na sali fani wożenia się ciężarówkami, w szczególności Euro Truck Simulator, niech podniosą rękę. Okay – poniższy zwiastun jest dla was.
EVE Valkyrie
Kosmiczne walki w pełni nastawione na rozszerzoną rzeczywistość wirtualną (hełmy i okulary VR)? Oj, jak chciałbym się tym pobawić. Póki co musi mi, podobne jak wam, wystarczyć zwiastun. Aha, gra niewiele ma wspólnego z EVE Online (gdyby ktoś miał skojarzenia).
ION
Wyobraźmy sobie DayZ w rzucie izometrycznym i do tego osadzone w kosmosie – macie to? Tak ma prezentować się ION. Póki co konkretów brak.
Strafe
Proceduralnie generowane poziomy i liczne nawiązania do Dooma oraz Quake’a. Tak w skrócie prezentuje się strzelanka Strafe, która wylądowała na Kickstarterze. Szczególnie ciekawie zapowiadają się w niej bronie, które otrzymują poziomy „doświadczenia” i dzięki temu zmieniają swoje właściwości.
Pillars of Eternity: White March Part 1
Przyznam, że w tym momencie lekko się rozbudziłem (przypomnę, że była bagatela czwarta rano). W sam raz, żeby zdążyć na zapowiedź efektu współpracy Obsidianu ze studiem Paradox Interactive.
Nowi bohaterowie, nowy limit poziomów doświadczenia, a to dopiero początek, bo skoro dodatek będzie nazywał się Part 1, to i Part 2 na pewno kiedyś się ukaże.
Planet Coaster: Simulation Evolved
Twórca Elite: Dangerous bierze się za symulator parku rozrywki. Póki co zwiastun.
Guild Wars 2: Heart of Thorns
Dodatek zapowiada się na wnoszący do gry sporo nowości, z których najważniejszą mają być Hale dla gildii. Te najpierw przejmiemy i oczyścimy z potworów, by potem wykorzystać do naszych celów.
Rozszerzenie ma dodać też sporo nowych funkcji społecznościowych.
Hitman
Zaskoczenia, takiego jak podczas konferencji Sony, nie było, ale i tak warto było obejrzeć kolejną zapowiedź nowego Hitmana.
Podczas prezentacji skupiono się na lokacjach, które mają być nawet 7 razy większe niż w Blood Money, a liczba trzystu NPCów obecnych na mapie jednocześnie naprawdę robi wrażenie. Brak checkpointów ucieszy z kolei wszystkich wyjadaczy serii.
ArmA III: Welcome to Tanoa
Liczne wyspy i archipelagi przełożą się na ponad sto kilometrów kwadratowych dostępnego terenu dla wszystkich fanów realistycznych zmagań wojennych.
Środowisko moderskie też powinno być usatysfakcjonowane – w końcu to ArmA.
Beyond Eyes
To dopiero może być ciekawe – niewidoma bohaterka i kompletnie biały świat dookoła, który dopiero poznajemy przy pomocy innych zmysłów, a sama gra to (nie)typowy explorer.
Duże pole do popisu dla twórców, bo w takiej produkcji można wykorzystać liczne ciekawe patenty.
Dirty Bomb
Ekipa Splash Damage (ci od średnio udanego Batman: Arkham Origins) robi strzelankę. Prawdopodobnie przełomu w branży gier nie będzie, ale warto ten fakt odnotować.
Tacoma
Kolejny explorer, który oprócz mechaniki chodzenia, dołoży zabawy z grawitacją. Oprócz tego dowolność w poznawaniu historii zapewni otwartość świata. Za projekt odpowiada studio Fullbright Company.
SOMA
Projekt już teraz wzbudzający sporo emocji wśród graczy, szczególnie ze względu na kontrowersyjne motywy, które pojawią się podczas rozgrywki.
Na pokazie mieliśmy możliwość zobaczenia całkowicie nowego fragmentu gameplayu.
https://www.youtube.com/watch?v=ep2o_gphW4E
DayZ
Czy ktoś jeszcze wierzy, że DayZ wejdzie w końcu w fazę bety? Według zapowiedzi z konferencji, to ma się w końcu wydarzyć. Póki co padło kilka słów o implementacji Steam Workshop oraz … uwaga, graniu w trybie dla pojedynczego gracza!
Take on Mars
Znowu explorer? A może survival? Przygodówka? Ciężko stwierdzić, bo póki co dostaliśmy krótki zwiastun. W każdym razie zapowiada się ciekawie.
Project Bluestreak
Nowej gry Cliffy’ego B. po prostu nie mogło zabraknąć na pokazie i nie zabrakło. Tylko czy na dzisiejszym rynku jest jeszcze miejsce na kolejną sieciową strzelankę? Nawet, jeśli napędza ją Unreal Engine 4, a robi legenda branży?
Enter the Dungeon
Mocne słowa, kiedy twórcy porównują swój tytuł do serii Dark Souls – ale tylko, jeśli chodzi o poziom trudności. Poza tym gra ma być miksem dungeon crawlera i strzelanki shoot’em up. W skrócie arcade pełną gębą i trzeba przyznać, że wygląda to nowatorsko i oryginalnie.
https://www.youtube.com/watch?v=slOfgd6PPgM
Heroes of the Storm: Eternal Conflict
Hej, hej, hej! Trzydziestego czerwca dostaniemy pierwsze oficjalne rozszerzenie do Heroes of the Storm. Nie za szybko? No dobra, z drugiej strony każdy już od dawna marzy, aby pograć Diablo.
StarCarft II: Legacy of the Void
Zwieńczenie trylogii StarCrafta II w lipcu – ale tylko, jako beta. Jest za to godny obejrzenia cinematic.
https://www.youtube.com/watch?v=lRsxqKC-ebE
No Man’s Sky
Gra pojawia się wszędzie ostatnimi czasy, stąd jakkolwiek ciekawa by nie była, powoli robi się jej przesyt. Najchętniej byśmy pograli, a nie po raz kolejny wysłuchiwali tych samych informacji.
Produkty AMD
Wśród pokazów gier nie mogło zabraknąć kilku chwil dla firmy AMD, która przecież była jednym z organizatorów konferencji. Szkoda, że ich wystąpienia mocno zajeżdżały PRem i nie doczekaliśmy się wielu konkretów. Pokazano kartę graficzną z dwoma procesorami i gamingowego kompa, do którego nie podano specyfikacji.
Ponadto AMD wrzuciło do sprzedaży aż dziewięć modeli kart graficznych, które mają nawiązać walkę z produktami Nvidii.
W skrócie…
Konferencja długa (miejscami sporo przydługa i przegadana) i trochę niedopracowana, a przede wszystkim zjedzona przez formę talk-show. Dobrze, że prowadzący dawał radę poziomem humoru, bo zapraszani goście zbyt mocno skupiali się na procesach twórczych swoich gier, a zbyt mało rzucali konkretów!
Na takich wystąpieniach oczekuje się, że gracze będą bombardowani nowościami w twarz jedna po drugiej i zanim zdążą ochłonąć po jednej, zobaczą już pięć kolejnych zwiastunów i zapowiedzi. PC Gaming Show takie nie było. Tytułów było sporo, a nawet kilka zaskoczeń. Brakło natomiast „show”.