Twórcy No Man’s Sky kładą fundamenty pod przyszłe aktualizacje
W zasadzie do momentu premiery No Man’s Sky twórcy musieli zmierzyć się z niesamowitą falą krytyki, która niestety była w dużej mierze uzasadniona. Hello Games obiecało złote góry, ale „odrobinkę” im nie wyszło. Wygląda jednak na to, że po wielu miesiącach pracy pojawiło się światełko w tunelu…
Produkcja ta otrzymała właśnie sporą aktualizację – „Foundation Update”, oznaczoną numerkiem 1.1. O ile do tej pory twórcy skupiali się głównie na rozwiązaniu najpilniejszych problemów z jakimi gra się borykała, o tyle ta aktualizacja jest otwarciem zupełnie nowego rozdziału.
No Man’s Sky – nowy początek?
Choć jak zapewniają twórcy, znakomita większość zmian została wprowadzona „pod maską”, to jednak i na zewnątrz można zauważyć kilka nowinek, które urozmaicą rozgrywkę już teraz.
Budowanie bazy
Otrzymamy możliwość określenia swojej rodzimej planety, na której następnie będziemy wznosić swoją główną bazę wypadową. Przy pomocy prostego w użyciu narzędzia do budowania, możemy stworzyć bazę o nieograniczonym kształcie, zawierającą rozmaite pomieszczenia znacznie ułatwiające nam funkcjonowanie.
Oprócz pomieszczeń pozwalających na przechowywanie materiałów i rzadkich przedmiotów, możemy także wybudować laboratoria i zatrudnić pomocników, którzy pomogą nam w odkrywaniu tajemnic kosmosu.
Baza będzie także posiadała możliwość szybkiej teleportacji, co znacznie przyspieszy naszą podróż z i do bazy w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca we wszechświecie.
Co jednak ważne, jeśli znajdziemy ciekawszą planetę, zawsze możemy dotychczasową bazę zwinąć i zainwestować odzyskane surowce w budowę nowej bazy.
Przyjemniejsza eksploracja
Skończy się problem z bieganiem i zbieraniem każdego minerału ręcznie – teraz będzie można zbudować urządzenia zbierające zasoby za nas, dzięki czemu możemy bez problemu oddalić się i zwiedzać nową planetę w tym czasie.
Możliwość umieszczania punktów orientacyjnych pozwoli na jeszcze łatwiejsze powracanie do interesujących nas lokacji w późniejszym czasie.
Frachtowce
Gigantyczne statki kosmiczne są pewnego rodzaju mobilną bazą, która pozwoli nam na wygodne transportowanie surowców w celach handlowych. To z kolei przekłada się na łatwie zwiększenie naszych zarobków przy minimalnym wysiłku – wystarczy wysłać frachtowiec do innego układu słonecznego, gdzie za nasze towary uzyskamy lepsze ceny.
Podobnie jak baza, również na frachtowcach możemy umieścić załogę, która będzie wspomagała naszą eksplorację i analizę nowych danych. Możliwa jest także dosyć swobodna rozbudowa pomieszczeń takiego statku kosmicznego.
Nowe zasoby i technologie
Na planetach pojawią się zupełnie nowe rodzaje zasobów, ale także jest szansa, że natrafimy na planety całkowicie wymarłe, na których nie ma ani fauny, ani flory, ani nawet skrawka użytecznego minerału. Nowe zasoby przekładają się także na zupełnie nowe technologie, które można konstruować za ich pomocą.
Poprawki interfejsu i grafiki
Szlify otrzymał również interfejs użytkownika, który uzyskał m.in. intuicyjne menu podręczne, a także kilka mniejszych poprawek i zmian znacznie ułatwiających życie.
Oprawa graficzna może nie zyskała niesamowitego kopa, ale wprowadzony Motion Blur i antyaliasing to miłe drobiazgi.
No Man’s Sky ukazało się zbyt wcześnie?
Produkcja Hello Games cały czas sprawia wrażenie produktu, który jest co najwyżej wersją beta pełnej gry. Nowa aktualizacja to krok w bardzo dobrym kierunku. Szkoda jednak, że gra ukazała się, moim zdaniem, za wcześnie. Jestem bardzo ciekaw jak często będą pojawiały się kolejne aktualizacje i w jaki sposób twórcy będą rozwijać ten tytuł.
Nowinki pobieżnie prezentuje poniższy zwiastun, natomiast tutaj znajdziecie pełną listę wprowadzonych zmian.