Asset 3

Mass Effect: Andromeda – nowy materiał wideo skupia się na postaciach

Andrzej Kała / 23.02.2017
komentarze: 0

W zeszłym tygodniu EA opublikowało materiał wideo skupiający się na systemie walki w Mass Effect: Andromeda. Tym razem cała uwaga została poświęcona zarówno naszemu protagoniście jak i jego towarzyszom. Czas przyjrzeć się bliżej umiejętnościom, profilom oraz naszym kompanom.

Profile

Ważnym elementem rozwoju naszej postaci jest wybór odpowiedniego profilu odzwierciedlającego nasz styl gry. Choć można je zmieniać w dowolnym momencie rozgrywki, to skupienie się najpierw na konkretnej gałęzi umiejętności i powiązanym z nią profilu da zdecydowanie najlepsze efekty.

Pokazany w materiale wideo przykład Adepta świetnie pasuje do mojego stylu gry w serii Mass Effect. Skupia się na biotyce dając naszej postaci dodatkowe bonusy do czasu trwania umiejętności czy zadawanych przy ich pomocy obrażeń. Wraz z odblokowywaniem kolejnych umiejętności rośnie także poziom profilu, a co za tym idzie – zwiększają się bonusy jakie otrzymujemy w trakcie jego używania.

Zestawy „ulubionych”

Umożliwienie przełączania się między profilami w dowolnym momencie rozgrywki sprawia, że mapowanie umiejętności jest nieco utrudnione ze względu na ich ilość. Z pomocą w tym przypadku nadciągają „zestawy ulubionych”, które pozwolą nam ustawić aż cztery zestawy składające się z trzech umiejętności. Szybkie przełączanie się między nimi pozwoli na momentalną zmianę taktyki w trakcie walki bez konieczności grzebania w odmętach skomplikowanych menu.

Warto jednak pamiętać, że po zmianie takiego zestawu nowe umiejętności muszą się „naładować”!

Drużyna na polu bitwy

Choć w poprzednim materiale nasi towarzysze niespecjalnie udzielali się w trakcie walki, to jednak twórcy i w tym zakresie szykują ciekawe rozwiązanie. Otrzymamy możliwość „wystawienia” przeciwników naszym kompanom, np. przy użyciu specjalnej umiejętności, a następnie wydania rozkazu wykończenia ich.

Jeśli jednak preferujecie sami zadawać ostatni cios, możecie również tak wyszkolić towarzyszy aby to oni stanowili główną siłę uderzeniową podczas gdy Wasz bohater będzie skupiał się na eliminacji już nadwątlonych jednostek.