Asset 3

„Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje” to książka dla wszystkich zainteresowanych rodzinnymi aspektami funkcjonowania gier cyfrowych

Andrzej Kała / 30.11.2017
komentarze: 0

Na łamach Playing Daily miałem okazję wspominać zarówno o beletrystyce jak i takich perełkach jak „Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych„. Tym razem jednak chciałbym Was zachęcić do zapoznania się z książką „Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje”, poruszającą tematykę gier wideo z nieco innej perspektywy.

Autor książki, Damian Gałuszka – absolwent Wydziału Humanistycznego AGH, podejmuje w niej temat rodzinnych aspektów funkcjonowania gier wideo.

Na ponad 200 stronach, znajdziecie dokładną analizę i opis m.in. takich zagadnień jak:

  • gry wideo w komunikacji pomiędzy dziećmi i rodzicami;
  • cyfrowe rodzicielstwo jako wyzwanie dla współczesnych rodziców;
  • szkodliwość i edukacyjny potencjał gier elektronicznych;
  • gry wideo w szkole i edukacji nieformalnej;
  • praktyczne rekomendacje dotyczące wykorzystania gier cyfrowych jako narzędzia wychowawczego i dydaktycznego.

To zaledwie mały wycinek, pełną listę zagadnień znajdziecie na oficjalnej stronie publikacji.

Autor starał się przedstawić gry wideo unikając skrajności, co oznacza, że wewnątrz publikacji znajdziemy nie tylko informacje na temat zagrożeń związanych z obecnością tego medium, ale również jego pozytywny wpływ.

Dla kogo?

Książka „Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje” kierowana jest do szerokiego grona odbiorców.

  • Rodziców – martwiących się o swoje grające dzieci, ale też szukających okazji do nawiązywania relacji z młodszym pokoleniem poprzez pasję do gier cyfrowych;
  • Nauczycieli/pedagogów – współpracujących z dorastającymi graczami i ich rodzicami, a także mogących wykorzystać potencjał opisywanego medium w praktyce dydaktycznej
  • Profesjonalistów (wykładowców, edukatorów, przedstawicieli sektora kultury) – którzy uczą innych o mediach czy kulturze popularnej i otwierają na nowe możliwości wychowawcze czy edukacyjne, jakie stwarzają także gry elektroniczne;
  • Studentów – w szczególności kierunków pedagogicznych, którzy już niedługą wejdą na ścieżkę kariery zawodowej;
  • Twórców gier – bo i dla nich jest miejsce w projekcie edukacji medialnej, do którego mogą wnieść wiele jakości związanych z ich kompetencjami i doświadczeniem tworzenia gier;
  • Graczy – tych wszystkich, którym nie wystarcza bierne konsumowanie gier.

Gdzie można dostać książkę „Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje”

Książka ta ukazała się w dwóch wersjach – papierowej oraz elektronicznej. Nie różnią się one zawartością, ale wersja elektroniczna jest w pełni darmowa.

Wersja papierowa

Jeśli preferujecie książki w formie klasycznej, uwielbiacie papier i widok publikacji na półce domowej biblioteczki, to książkę możecie zamówić na stronie wydawnictwa Libron w cenie 40zł (+ koszty wysyłki).

Wersja cyfrowa

Natomiast jeśli bardziej interesuje Was wersja cyfrowa, bądź macie ochotę rzucić okiem na zawartość przed podjęciem decyzji o zakupie, to możecie książkę pobrać za darmo w serwisie grywrodzinie.pl. Jedyną formą płatności w tym przypadku jest publikacja informacji w mediach społecznościowych, co jest znikomym kosztem za tak obszerną publikację.