Asset 3

W 2018 roku World of Tanks doczeka się potężnej dawki nowości

Andrzej Kała / 29.12.2017
komentarze: 0

Kilka dni temu miała miejsce impreza WG Fest 2017, podczas której studio Wargaming przedstawiło swoje plany na przyszły rok. Dla fanów pojedynków ciężkiej kategorii czołgowej będzie to bardzo… bardzo dobry rok. W kierunku World of Tanks zmierza bowiem solidna porcja nowinek i aktualizacji.

World of Tanks 1.0

Gwoździem programu jest oczywiście aktualizacja World of Tanks do wersji 1.0, która przyniesie ze sobą sporą rewolucję, widoczną już „na pierwszy rzut oka”. Chodzi oczywiście o nowy silnik graficzny CORE.

Choć World of Tanks wcale nie prezentuje się brzydko, to ilość nowinek jakie zostaną wprowadzone wraz z aktualizacją trudno jest wymienić jednym tchem. W końcu to największa aktualizacja World of Tanks od momentu premiery.

Oko ucieszy się jeszcze bardziej

Przede wszystkim zwiększona zostanie ilość detali, co zostanie uzyskane m.in. dzięki wykorzystaniu renderingu opartego o fizykę obiektów. Zaawansowane oświetlenie wiernie będzie symulowało efekty odbijania się i załamywania światła w zależności od powierzchni, a uzupełnieniem będą tutaj udoskonalone, dynamiczne cienie wykorzystujące technologię Adaptive Shadow Maps.

Nie zabraknie także zarówno nowych jak i ulepszonych efektów przetwarzania końcowego (m.in. Bloom, aberracja chromatyczna czy odbicie przestrzeni ekranu).

Wisienką na torcie są tutaj fotorealistyczne skyboxy i ruchome chmury, które będą tym dodatkowym sznytem nadającym obiektom bardziej dynamicznego charakteru.

World of Tanks 1.0 to ponad 25 map przygotowanych od podstaw za pomocą nowego silnika. Jak możecie zobaczyć gołym okiem w galerii nieco poniżej, wprowadzone zmiany są ogromne, a dbałość o najdrobniejsze detale imponująca.

Nie tylko opakowanie, ale i rozgrywka

Zmiany nie będą jednak tylko powierzchowne. Otrzymamy także zmodernizowany teren, który pokryje się bardziej realistycznymi teksturami, pozwoli na deformację, ale przede wszystkim – stanie się bardziej rozległy.

Nawet tak wydawać by się mogło marginalny element otoczenia jak woda doczeka się całkowitej przebudowy. Nowy sposób renderowania uraczy nas m.in. efektami podwodnymi i odkształceniami piany morskiej.

Wprowadzona zostanie także różnorodna flora wolumetryczna, czyli szczególne efekty interakcji pojazdów i różnego rodzaju roślin.

Bardzo silny nacisk kładziony jest także na wprowadzenie destrukcji otoczenia dzięki technologii Havok®.

Więcej muzyki!

Choć w World of Tanks nie brakowało dobrych dźwięków, zagrzewających do walki, twórcy postanowili jednak pójść o krok dalej. Wraz z nową aktualizacją w grze pojawi się nowa, adaptacyjna muzyka. Oznacza to, że każda z map otrzyma własny motyw przewodni podkreślający jej klimat. Co więcej, muzyka będzie dopasowywała się do wydarzeń na ekranie, w których będziemy brali udział.

Zaprezentowano także pierwszy zwiastun World of Tanks 1.0, skupiający się właśnie na tych nowinkach. Muszę przyznać, że pojedynki czołgów prezentują się coraz lepiej!

World of Tanks 1.0 – porównanie „przed i po”

Mały przedsmak tego jak wyglądają zmiany mogliśmy zobaczyć w powyższym zwiastunie, ale dla tych, co wolą jednak statyczne obrazki przygotowano specjalną galerię.

World of Tanks 1.0 – wymagania sprzętowe

Tak ogromne zmiany w silniku gry budzą naturalnie obawy o to, czy gra nadal będzie dobrze chodziła na słabszych komputerach. Jak zapewniają twórcy – aktualizacja silnika nie będzie miała znaczącego wpływu na wydajność gry. Optymalizacja i stabilność gry były jednym z najważniejszych aspektów tej aktualizacji i dołożono wszelkich starań aby zminimalizować wszelkie problemy.

Ma w tym pomóc optymalizacja elementów graficznych, co zmniejszy obciążenie pamięci i pozwoli na wykorzystanie tych zasobów dla dodatkowych efektów oraz przerobione podsystemy graficzne, które teraz będą wykorzystywały strumieniowanie.

Brzmi jak magia? Nic nie szkodzi. Już dziś możecie przetestować nowy silnik i sprawdzić jak to będzie wyglądało na Waszym sprzęcie. Twórcy udostępnili bowiem World of Tanks enCore 2018 – specjalny program demonstracyjny, pozwalający na odtworzenie bitew w nowej technologii i oszacowanie jak nowy silnik będzie sprawował się na danym sprzęcie.

Możecie go pobrać za darmo tutaj – http://wotencore.net.

Co jeszcze w 2018?

Myślicie, że nowy silnik to wszystko? Nic bardziej mylnego. Nie zabraknie także innych zmian, w tym dwóch trybów zabawowych, doskonale znanych fanom World of Tanks. Powrócą więc bardzo ciepło przyjęte wydarzenia z okazji Halloween jak i trby piłkarski.

Dla tych, którzy jednak podchodzą do World of Tanks na poważnie, również przygotowano nieco nowinek:

  • nowy sezon bitew rankingowych
  • rebalans sowieckich czołgów w wersji 9.22
  • rozszerzenie opcji dopasowywania wyglądu czołgów – w 2018 pojawi się możliwość umieszczania obiektów 3D na maszynach

Nadchodzi więc bardzo ważny i bardzo dobry rok dla wszystkich fanów World of Tanks. Na koniec jeszcze małe podsumowanie w postaci materiału wideo.